הוועדה לאישור מינויים מיוחדים בשירות המדינה בראשות השופט העליון בדימוס יעקב טירקל תתכנס ביום שלישי הקרוב לדון במינויו של תת־אלוף במיל’ גל הירש למפכ”ל המשטרה החדש.
בפני הוועדה צפויים להופיע ולהגן על המינוי, גלעד ארדן, השר לביטחון הפנים שבחר בהירש והעדיף אותו על פני מועמדים מתוך המשטרה, וכן הירש עצמו. גם המפכ”ל היוצא יוחנן דנינו יופיע בפני הוועדה, אשר תדון בין היתר גם בהתנגדויות למינוי שהועלו בימים האחרונים מצד בכירי משטרה לשעבר והורים שכולים שביקשו להעלות את טענותיהם. מדובר בהורים ששכלו את בניהם במלחמת לבנון השנייה ב־2006, עת פיקד הירש על עוצבת הגליל.
 
הוועדה לאישור מינויים מיוחדים בוחנת את כשירותם של בעלי תפקידים בכירים בשירות המדינה: הרמטכ”ל, ראש המוסד, מפכ”ל המשטרה, ראש השב”כ, נציב בתי הסוהר, נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד. תפקידה של הוועדה אינו לבחון את איכות המינוי אלא להבטיח את טוהר המידות במינוי הבכירים ולוודא שלא דבקו פגם או דופי כלשהם במינויים המוצעים.

"חברי הוועדה יכולים לקבוע שהמינוי לא ראוי"

אם הירש יעבור בהצלחה את בחינת ועדת טירקל, יצטרך לעבור מינויו גם את אישור הממשלה. אם יעבור את שתי המשוכות צפוי הירש להתחיל למלא את התפקיד המאתגר בעוד כמה שבועות. כזכור, פיקד על הגזרה המערבית בגבול לבנון שבה אירעה חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, שהובילה לפריצת מלחמת לבנון השנייה. לאחר המלחמה נמתחה ביקורת על תפקודו של הירש, בין היתר על ידי ועדה בראשות אלוף פיקוד דרום בעבר, דורון אלמוג, והוא נאלץ בשל כך לפרוש מהצבא.
שמואל הולנדר, חבר ועדת טירקל בעבר, אמר בתוכנית “חמש בערב” בגלי צה”ל שבדיקת הוועדה תעסוק לא רק בעברו הצבאי של הירש. “אחת השאלות המרכזיות במינוי היא שאלת הכישורים”, הסביר הולנדר, ששימש בעבר נציג שירות המדינה, “יכול להיות שהוועדה תרחיב את המנדט שלה כשתפרש את הביטוי ‘להבטיח את טוהר המידות’. אם למועמד אין כישורים ומישהו טוען שהיעדר הכישורים קיצוני – חברי הוועדה יכולים לקבוע שהמינוי לא ראוי. לדעתי זה בסמכותם”.