"אנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרף ביום שישי למירוץ התחתונים, זאת בעקבות בדיקת קולונוסקופיה שקיים בעצמו בימים האחרונים", סיפרו היום (ראשון) נציגים מעמותת "צו מניעה" ל"מעריב אונליין". המארגנים מזמינים את נתניהו ואישים נוספים כמו ראש העיר של תל אביב רון חולדאי שכבר אישר את הגעתו, להשתתף באירוע שמטרתו לעודד את המודעות למחלת סרטן המעי הגס ולבדיקות לגילוי מוקדם היכולות להציל חיים.



כזכור, בבדיקת הקולונוסקופיה השגרתית שערך ראש הממשלה ביום שישי תחת טשטוש, התגלו בגופו מספר פוליפים שהוצאו. כך גם היה בבדיקה הקודמת שלו, בה הוצאו מגופו פוליפים, תופעה שכיחה בקרב אוכלוסייה בגילאים אלה.



מרוץ התחתונים השנתי של עמותת צו מניעה המתקיים בחסות חברת דלתא, שגם תורמת תחתונים צבעוניים למשתתפים בו, מתקיים בישראל זו השנה החמישית. ביום שישי הקרוב צפויים להגיע לפארק גני יהושוע שבתל אביב אלפי משתתפים, רצים מקצועיים וחובבים, כשהם לבושים תחתונים צבעוניים. הרצים יתמודדו בשני מקצים של שניים וחמישה קילומטרים.



סרטן המעי הוא סרטן ממאיר, שכיח וקטלני, שניתן למניעה אם נבדקים בזמן. לאחרונה התפרסמו מחקרים, ביניהם גם ישראלים, אשר מצביעים על עלייה בשכיחות המחלה גם אצל צעירים בני 40 פלוס. המחלה פוגעת מידי שנה בכ- 1500 אנשים, אך הטיפולים למניעתה קיימים כבר שנים, ובדיקת קולונוסקופיה הינה השיטה היעילה ביותר שנמצאה עד כה למניעתה.



ולמה רצים בתחתונים? את הבדיקה לאיתור המחלה עורכים בישבן, ועל כן הוחלט שהרצים ילבשו תחתונים, בתקווה שיעלו את המודעות הציבורית והתקשורתית בנושא.