בשורה לבעלי בתים ישנים שנבנו ללא חדר ביטחון (ממ"ד). פיקוד העורף השלים לאחרונה שורה של ניסויים בממ"דים שנבנו על חדרים קיימים בשיטת מיגון חדשה, שעלותה מוערכת בכשליש מהשיטה הקיימת.



כיום אזרחים רבים מאוימים מטילים וגרים בבתים ללא ממ"ד. רק מעטים מהם בנו ממ"דים בשל קשיים כמו אישורים מהשכנים, מימון או ביורוקרטיה. אלא שמהיום יהיה אפשר למגן כל חדר בבית בשיטת המיגון החדשה, בעלות של כ־40 אלף שקל ובפיקוח קבלנים של פיקוד העורף. השיטה הישנה, לשם השוואה, מגיעה כיום לעלות של עד 120 אלף שקל לממ"ד. 
 
יישום הפרויקט צפוי לקרות עד הקיץ הקרוב, לאחר שבפיקוד העורף כבר עמלים על מפרט, בחירת קבלנים אמינים והעלאת המפרט לאתר הפיקוד. 
 

בשורה כלכלית נוספת בתחום המיגון מיועדת למי שבונה בית חדש - בניית ממ"דים דקים יותר בהתאם לרמת הסיכון של היישוב. בצפון, למשל, יופחת קריטריון המיגון לעובי של 30־80 ס"מ לקיר. המשמעות היא שפיקוד העורף יאפשר בנייה של קירות דקים יותר ליישובים מרוחקים מהגבול במטרה להוזיל את עלויות הבנייה. כל הקירות הדקים כבר נוסו ונבדקו בידי פיקוד העורף.  
 
עוד נושא שהעסיק רבות את אנשי פיקוד העורף הוא חדירות מחבלים. אחד הנושאים שעלה הוא אם ממ"דים שננעלים מבחוץ, מבלי יכולת להינעל מבפנים, יסכנו את בטיחות התושבים אם חוליית מחבלים נכנסת לביתם. הממ"ד נבנה בין היתר כדי שאנשי החילוץ יפתחו אותו מבחוץ בקלות ואפשר יהיה להוציא את הלכודים. אולם התרחיש של חדירת מחבלים מביא את פיקוד העורף לשנות את התקן ומעתה ייבנו ממ"דים עם יכולת נעילה מבפנים, כדי למנוע ממחבלים כניסה לחדר הממוגן. אלו הבנויים יוכלו להתקין מנעול פנימי בעלות זולה ופשוטה יחסית והמפרט יעלה בקרוב באתר של פיקוד העורף.