ראש עיריית קרית שמונה ניסים מלכה נחקר ביום שלישי השבוע ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלה"ב 433 במשטרה, בחשד לעבירות שוחד וקבלת תרומות במהלך הבחירות האחרונות, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. עם תום חקירתו שנמשכה מספר שעות, שוחרר מלכה ממעצר בית בן חמישה ימים והרחקה מבניין העירייה ל-15 ימים נוספים.



עסק משולב: בדירה אחת סחר בסמים, בדירה השנייה הקים מעבדה מתקדמת




שבוע קודם לכן, נחקר במסגרת אותה הפרשה מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון, החשוד בקבלת של תרומות ללא דיווח באותה מסגרת בחירות, וגם הוא שוחרר בתום חקירתו למעצר בית והרחקה מבניין העירייה ל-15 יום. נציין כי במשטרה התקבל מידע לפיו במהלך הבחירות האחרונות לרשות העירייה, קיבל עפ"י החשד, ראש עיריית קרית שמונה, תרומות מגורמים שונים לרבות אנשי עסקים, יזמים ובעלי עניין. לטובת הקמפיין שניהל, על חלק מאותן תרומות לא דווח כלל, ובמשטרה חושדים על פי אותו המידע כי בתמורה דאג מלכה באופן ישיר ובאמצעות המנכ"ל, לקדם את ענייניהם של התורמים. החקירה עדיין נמשכת.



בעקבות התרת פרסום שמו נמסר מטעם מלכה בתגובה כי "ראש עיריית קריית שמונה כופר בכל החשדות בהן נחשד. מדובר בקומץ של חורשי מזימות שכל מטרתם להדיח אותו מתפקידו. ראש העיר ימשיך לשרת את תושבי העיר בהצלחה רבה. ראש העיר סומך על משטרת ישראל שתגיע לחקר האמת".



-יוזמת הקזינו באילת ראש הממשלה החליט על הקמת צוות היגוי שבראשו יעמוד יריב לווין
-רומן זדורוב.
-שר הבריאות יקדם הקמת כרטיס רפואי אישי לכל מטופל
-זהבה גלאון וליברמן, האישמה אותו בלהיו תסוכן זר של אזרבאיג'ן
ראש עיריית קלאנסווה נידון למאסר
ראש עיריית קלנסווה לשעבר, מחמוד חדיגה, נידון היום ל-20 חודשי מאסר ולקנס כספי של 100,000 שקל, בגין הרשעתו בעבירות של סחיטה באיומים, לקיחת שוד, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע. על חברו, ד"ר יוסף מרעי, נגזרו 20 חודשי עבודות שרות. "חומרתה של תופעת השחיתות השלטונית אוכלת בכל פה בתפקודן התקין של הרשויות ומכרסמת בלגיטימיות שלהן", ציינה השופטת בהחלטתה. 
 
השופטת ורדה מרוז, שהרשיעה את השניים, ציינה בגזר הדין ש"במעשיהם פגעו הנאשמים בשלטון החוק ובדמוקרטיה, בשלום הציבור ובזכות המתלונן, פעיל פוליטי לשמו הטוב, לפרטיותו ולשלוות חייו". היא ציינה כי לנסיבותיו האישיות של חדיגה משקל של ממש בשקילת עונשו. היא פירטה כי חלה התדרדרות במצבו הבריאותי, אף משפחתו ספגה מהלומות קשות כאשר שלושה מבניה, אחיו של חדיגה, מצאו את מותם, שניים כתוצאה ממחלות והאחד נרצח, בתוך שנים ספורות.
 
עוד ציינה השופטת בהכרעתה כי עקב מעשיו נותר חסר כל. "כיום הוא שבר כלי, עושה מאמץ לשרוד ולהתקיים. את משרתו הרמה איבד. אף את מקצועו כעורך דין, לאחר שרישיונו נשלל לצמיתות. מעמדו בקהילה נפגע באורח קשה. אשתו וילדיו משלמים אף הם מחיר כבד, הגם שהתמודדותם עם הקשיים ראויה ומעוררת כבוד". עוד כתבה כי "לצד המעשים החמורים שביצע, יש לזכור את פועלו כראש עיר ואת תרומתו לקידומה כפי שהעידו עליה עדים הנושאים בתפקידים ציבוריים בקלנסווה".
 
השופטת גזרה על חדיגה עונש אחיד בגין כל העבירות. זאת לאחר שבפסק הדין ביקרה במילים חריפות את התנהלותו והתנהלות חברו, "אנשים שהתברכו בכישרון ויכולת לתרום לחברה, פגעו בה בנצלם את חולשותיהם של אחרים, השפלתם וביזויים. שיקולים אישיים ופוליטיים הדריכו אותם במעשיהם. חדיג'ה ניצל בנוסף את מעמדו כראש עיר להאדרת הונו ומימוש צרכיו האישיים".
 
השניים הורשעו בכך שרקמו תכנית לאכוף על חבר מחברי מועצת העיר את מרות ראש העיר, לנוכח התנהגותו המרדנית כלפיו. לצורך כך הם צילמו את העובד מתרועע עם אישה שנשלחה על ידם. בהמשך, סחטו אותו הנאשמים באיומים, כי אם ימשיך במרדנותו, כי אז, יחשפו את התמונות לפני אשתו. 
חדיגה הורשע גם כי נטל שוחד בסך 5,000 דולר מקבלן בניין, כתנאי להעברת כספי מקדמה שהגיעו לו על חשבון ערבות בנקאית שנתן לעירייה, במסגרת פרויקט לבניית גני ילדים. עוד הוא הורשע כי הותקנה מערכת מיגון בביתו, על חשבון עיריית קלנסווה, מבלי שההתקנה אושרה ותוקצבה על ידי הגופים המתאימים לכך בעירייה. חודשים ספורים לאחר מכן, אישרה העירייה את ההתקנה וחלק מעלותה שולם.
סנגורו של חדיגה, עורך הדין אביגדור פלדמן, מסר כי הם ישקלו האם לערער על גזר הדין.