הדרישה השערורייתית של נשיאת רשות הטלוויזיה במצרים ממנחות טלוויזיה מלאות להשיל ממשקלן תוך חודש ימים מעוררת תגובות גם כאן. מנחת הטלוויזיה אודטה הגיבה לסערה אצל שכנתנו מדרום: "זה מטורף בעיני. זה לחלוטין לא לגיטימי, מה עקץ אותה? את שואלת אותי אם אני אישית הייתי מסכימה לזה? בחיים לא. אף אחד סביר לא היה מסכים. זה עוד יותר מטורף בעיניי, לאור הנתון הזה, שהטעם הערבי הוא נשים ׳שמנמודות׳. אידאל היופי הנשי במצרים הוא דווקא נשים מלאות ולא רזות".



מנחת הטלוויזיה מדגישה שרזה הוא לא בהכרח יפה ומזכירה את סטלה עמר כמודל לאישה שמנה ויפה: "גדולי המעצבים שיבצו איתה בתצוגות האופנה שלהם על תקן הדיווה המפוארת. אצלנו, יש את הסטנדאפיסטית ואשת הרדיו המצליחה מאוד מיכל שם טוב, שהיא אישה מלאה ויפהפייה. גם אופרה ווינפרי, שהיא יותר שנים מחייה מלאה מאשר רזה. זה פשוט בלתי סביר בעיני כל הסיפור הזה״.




"נגמרו ימי השליטה הגברית"



אודטה הוסיפה כי המראה אצל מגישת טלוויזיה הוא לא מה שחשוב, אלא האנרגיה שהיא מקרינה על המסך: "המגישה המצרייה אמרה ש׳יש בטלוויזיה המצרית מגישות רזות ממנה, ובלי נוכחות טלויזיונית׳. אבל זה נשמע לי כמו ׳ביקורת תיאטרון׳ מיותרת על קולגות. לא טוב להן להיכנס למחוזות האלו, כי לא ככה מרוויחים קייס. כשאני עשיתי תכנית, האייטמים אף פעם לא היו סקופים, והתכנים שהיו אצלנו הסתובבו גם בכל התכניות האחרות. אבל זו בכל זאת הייתה התכנית שלי שקיבלה שלוש פעמים רצופות את פרס ׳מסך הזהב׳. ואם אני מפענחת למה, זה רק בגלל האנרגיות שהקרנתי מהמסך".



"כשהייתה מגיעה שעת השידור גם נשים עולות חדשות שלא הבינו עברית היו מהסות את המשפחה כדי להקשיב. אז זה בוודאות לא רק התוכן, אלא האנרגיות. אני לא מאמינה, שיש נשים שהגיעו לתפקיד מגישות רק כי הן רזות. ברור שצריך יותר מגוף רזה כדי להנחות. נגמרו הימים האלה שהייתה שליטה גברית על זה", הוסיפה אודטה.



בדבריה, מעבירה אודטה מסר לא רק למנחות המצריות, אלא לנשים כולן: "תהיי מי שאת, ותחזיקי בעצמך, ולעולם אל תתרפסי או תתבטלי בפני ׳סמכות׳. תאחזי בזכותך להיות מי שאת, כמו שאת. בדיוק כמו בשיר של גלי עטרי: תהיי מי שאת אוהבת, איך שאת אוהבת. זו החירות של האדם״.



המנחה אורלי וילנאי התייחסה גם היא להוראה למנחות המצריות לפצוח בדיאטה זריזה: "כמגישה מתולתלת אני יודעת להעיד כי עניין המראה היה פעם אישיו גם בישראל. אני נורא שמחה שאנחנו נבדלים במדיומים השונים אצלנו מהסיפור הזה של מצרים. היבדלות שקרתה לצערי רק בשנים האחרונות".



"אין מכשול של מראה בפני מגישות בישראל". אורלי וילנאי. צילום: נתי גולד
"אין מכשול של מראה בפני מגישות בישראל". אורלי וילנאי. צילום: נתי גולד



וילנאי הוסיפה: "כמתולתלת נמנעה ממני הזכות להגיש מבזקים בערוץ הראשון בטענה שהשיער מושך תשומת לב, מה שלא נאמר לגברים קירחים למשל. ההתעקשות שלנו, הנשים, להוכיח בטלוויזיה שאנחנו הרבה יותר ממה שנראה או מקובל לחשוב והשינוי היום קבע עובדות בשטח - אין מכשול של מראה בפני מגישות בישראל".