פיגוע בקלנדיה: בלילה שבין שישי לשבת, מחבל שהגיע למעבר קלנדיה, צפונית לירושלים, עורר את חשדם של לוחמי גדוד המעברים של פיקוד העורף ושל המאבטחים האזרחיים במעבר. בשלב מסוים המחבל, נסיב אבו מייזר, בן 28 מהכפר עקב שבמזרח ירושלים, החל לפסוע רגלית לתוך המעבר. הלוחמים במקום זיהו סכין בידו, כשהוא פתח לפתע בריצה לעבר אחד הלוחמים במקום ודקר אותו בפלג גופו העליון. לוחם מעברים נוסף שהיה במקום ומאבטח אזרחי שמוצב בו, פתחו לעבר המחבל באש ונטרלו אותו. המחבל נפצע באורח קשה ומאוחר יותר מת מפצעיו. מצבו של החייל, שנפצע באורח בינוני, יציב והוא בהכרה. בעקבות הפיגוע משטרת ירושלים תגברה את הנוכחות באזור. 



רוסיה מאיימת על ארצות הברית

 

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זאקרובה, איימה על ארצות הברית, שלא תתקוף את כוחות רוסיה ומשטר אסד בעקבות קריסת הסכם הפסקת האש בסוריה. "תוקפנות ישירה כנגד כוחות אסד או הכוחות הרוסים, תביא לשינוי 'טקטוני ומפחיד' במזרח התיכון", אמרה זאקרובה.

חילוץ פצועים בחלב, שבוע שעבר. צילום: רויטרס

 
במקביל לכך, תקיפה אווירית של כוחות המשטר פגעה בביתה חולים הגדול בחלב, המוחזקת על ידי כוחות מתנגדי המשטר. על פי הדיווח, שתי פצצות חבית פגעו במתחם בית החולים, וייתכן והיה שימוש גם בכוחות מצרר. זהו בית החולים השני בעיר שנחרב כתוצאה מהלחימה בעיר. 

קלינטון מתחזקת 

במהלך השבת פורסמו בארצות הברית סקרי בחירות ראשונים אשר נערכו לאחר העימות הנשיאותי שהתקיים מוקדם יותר השבוע. על פי המגמה המסתמנת מהסקרים, העימות נתן רוח גבית קלה למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. לפי סקר ארצי של סוכנות הידיעות "רויטרס", קלינטון מובילה כעת בחמישה אחוזים על המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, 43 אחוזי תמיכה מול 38. סקר של FOX מצא 43 אחוזי תמיכה מול 40 לטראמפ, לעומת 41 לקלינטון ו-40 לטראמפ בסקר שנערך לפני העימות. לפי נתונים אגרגטיביים שונים, העימות הוביל לשיפור כולל מסויים של קלינטון בקרב מצביעים, גם במדינות מתנדנדות שלהצלחה בהן תפקיד קריטי לניצחון בשיטת הבחירות האמריקאית. 

הילרי קלינטון ודונלד טראמפ בעימות. צילום: רויטרס
בתוך כך, נרשמה מבוכה נוספת למועמד הרפובליקני כשהאתר האמריקאי BUZZFEED חשף כי טראמפ השתתף בעבר בסרט פורנוגרפי של "פלייבוי". טראמפ צולם בסרט של המותג השנוי במחלוקת בשנת 2000, כשהוא שופך שמפנייה על רכב עם "שפנפנות פלייבוי", ואומר "יופי הוא יופי, עכשיו בואו נראה מה קורה עם ניו יורק".   

"אני היטלר של הפיליפינים"

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, שעלה לכותרות בפרובוקציות החריגות שלו לאורך החודשים האחרונים, השווה את עצמו לאדולף היטלר ואמר כי הוא "ישמח להשמיד" את שלושה מיליון המשתמשים בסמים במדינה שלו. "אם לגרמניה היה היטלר, לפיליפינים יהיה את..." אמר דוטרטה במסיבת עיתונאים והצביע על עצמו, המוטרד ממכת הסמים במדינה ונוקט במדיניות של רצח משתמשים. ההתבטאות עוררה כעס רב בקרב קהילות יהודיות בארצות הברית וגם בממשל האמריקאי, הקרוב מאוד לפיליפינים. "זו התבטאות מטרידה ביותר", אמר שר ההגנה האמריקאי, אש קרטר.

רודריגו דוטרטה. צילום: רויטרס

ההוריקן החזק ביותר בקריביים מזה קרוב לעשור 

סופת ההוריקן "מת'יו" מתקרבת לג'מייקה ולקובה, והיא עשויה להיות ההוריקן החזק ביותר שהגיע לאזור הקריביים מאז שנת 2007. מהירות הרוחות הגיעה ליותר מ-250 קמ"ש, והסופה עשויה לגרום נזקים כבדים לבתים. היא צפויה להגיע גם לאזורים תיירותיים ומומלץ להתעדכן בהנחיות הספציפיות לאזורים שונים. היא תגיע לחופים של ג'מייקה ככל הנראה ביום שני.