ניסיון שלישי: ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר דנה היום (ראשון) בבקשת קיצור עונשו של הנשיא לשעבר משה קצב, המרצה שבע שנות מאסר על אונס. זוהי הבקשה השלישית של קצב, אחרי שהשתיים הקודמות נדחו על ידי הוועדה. בסופו של הדיון לא הצליחו חברי הוועדה להגיע לידי החלטה הודיעו כי היא תתקבל בדיון שייערך ביום ראשון בשבוע הבא, ה-18 בדצמבר. 



בדומה לפעמים הקודמות בהן ביקש קצב לקצר את עונשו, גם הפעם הפרקליטות התנגדה לשחרורו וככל הנראה והציעה להמתין עוד כחצי שנה ובתקופה זו לדאוג שקצב יעבור טיפול משמעותי כדי שיהיה ראוי לשחרור מוקדם. בנימוקיה ציינה הפרקליטות כי אין נתונים חדשים המצדיקים שינוי של ההחלטות הקודמות של הוועדה. לדעת הפרקליטות, הטיפול שעבר קצב אינו משמעותי דיו. עוד טענו נציגי הפרקליטות כי בעניינו של הנשיא לשעבר, יש לתת משקל משמעותי לפגיעה בקורבנות העבירות שביצע, ובמיוחד נוכח הפגיעה שכבר נגמרה להן בשל הכחשותיו וההכפשות שהופנו כלפיהן. 



"בשלוש מילים - מצבו לא טוב"


ביציאה מהדיון אמר פרקליטו של קצב עו"ד ציון אמיר: "אנחנו אופטימיים, העלנו טענות כבדות משקל ונסיבות בגינן עתיד קצב להשתחרר. אני שמח שנפלנו על אוזניים קשובות של חברי הוועדה ואני מקווה שההחלטה תהיה בהתאם. הנשיא לשעבר עבר הליך טיפולי לשביעות רצון הרשויות והוא בהחלט ראוי לשחרור". כשנשאל מה מצבו של קצב, ענה עו"ד אמיר: "גם אחת מחברות הוועדה שאלה ישירות את קצב לפשר מצבו, הוא נתן לה תשובה מרגשת מאוד, אך מפאת האיסור לחשוף את פרטי הדיון אני מנוע מלהתייחס לזה. הוא אמר רק בשלוש מילים שמצבו לא טוב". 
פרקליטתו של קצב, עו"ד שני אילוז, הוסיפה: "למען האמת, ציפיתי שהפרקליטות תסכים לשחרור של קצב, הוא עבר הליך טיפולי ויש לנו טענות כבדות משקל וחבל שיש כאן סוג של התעקשות שלא לשחררו. אנחנו אופטימיים ויחד עם זאת זהירים. נחכה להחלטה ביום ראשון ולפיה נתייחס 

"אסור להתרשם מהספין"


חברות הכנסת של מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ח"כ תמר זנדברג וח"כ מיכל רוזין, יצאו בהודעה משותפת לקראת ההכרעה במשפט קצב: "בפעם השלישית שקצב מגיע לוועדת השחרורים הוא וצוותו הבינו כנראה שעליהם לשנות גישה, אבל חוות הדעת של רשות שיקום האסיר לפיה יש 'ניצנים ראשונים' ל'שינוי מזערי' היא לא רק מעט מדי ומאוחר מדי, אלא גם נראית כהצהרה ריקה לאור המשחק הכפול שמשחק קצב באמצעות מקורביו בבליץ תקשורתי ביממה האחרונה. בפעם השלישית קצב כנראה הבין מה עליו להגיד, אבל מקורביו ממשיכים במסע ההצגה שלו כקורבן ולא כעבריין, בניסיונות לעורר רחמים לקצב במקום לקורבנותיו ולהסיט את הדיון למסכנותו במקום למסע השיסוי שהוא ומקורביו ערכו במשך שנים נגד נשים רבות ונראה הם ממשיכים בכך גם היום. אסור לוועדת השחרורים להתרשם מהספין ועליהם לשקול את המסר הציבורי הציבורי לפיו אף אישה שנפגעה לא חשובה פחות מאף גבר פוגע, רם ומקושר ככל שיהיה".