מועצת הביטחון של האו"ם העבירה אתמול לראשונה זה יותר מ-35 שנים החלטה מקיפה כנגד פעילות ישראל ביהודה ושומרון. ההחלטה אושרה לאחר שהחששות המדיניים שליוו את משרד החוץ מספר חודשים התממשו – ונשיא ארצות הברית ברק אובמה בחר שלא להטיל עליה וטו, חריגה מהמדיניות האמריקאית המסורתית. 



ההחלטה קובעת כי ההתחלויות ביהודה ושומרון אינן חוקיות, קוראת לישראל לחדול מכל פעילותה מעבר לקווי 67' ודורשת צעדים להפסקת הסטטוס-קוו ולקידום פתרון של שתי מדינות לשני עמים. אין לה כוח אופרטיבי ממשי כעת, אך היא מתקפת בצורה משמעותית את הקונצנזוס הבינלאומי לגבי מעמד ההתנחלויות ועשויה לסייע לתביעות בינלאומית נגד ישראלים המעורבים בפעילות בשטחים. 



גורם בכיר בבית הלבן אמר כי "מדיניות אחרת של נתניהו יכולה הייתה למנוע את ההחלטה". צילום: רויטרס



ראש הממשלה נתניהו הודיע כי ישראל דוחה את מסקנות ההחלטה ולא תאמץ אותן. בתגובה רשמית שפרסם נתניהו הוא תקף בחריפות את הנשיא  אובמה. "ממשל אובמה לא רק שלא הגן על ישראל נגד ההיטפלות הזאת באו"ם, הוא שיתף פעולה עימה מאחורי הקלעים. ישראל מצפה לעבוד יחד עם הנשיא הנבחר טראמפ ועם ידידינו בקונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, לבטל את הנזקים של החלטה אבסורדית זאת", מסר. צעדי תגובה נוספים יישקלו בימים הקרובים. 



כל מה שצריך לדעת על ההחלטה הדרמטית



תאונה בנהר הירדן: פצועים קשה ואנוש בנפילת רכב למים


סמוך לגשר הפקק סטה רכב ממסלולו והתהפך לתוך מי הירדן. ילדה כבת 3 נפצעה אנוש, אמה נפצעה קשה ואביה נפצע קל. כוחות ההצלה ביצעו פעולות החייאה בילדה ופינו אותה במסוק מד"א לבית החולים 'זיו' בצפת. שני הוריה פונו גם לטיפול בבית החולים.

צילום: דוברות משטרת ישראל
חובש רפואת חירום במד"א, יגאל בן עודיז, שהגיע ראשון למקום סיפר: "מדובר ברכב שסטה מנתיב הנסיעה והתהפך למי הירדן. אזרחים שהיו במקום סיפרו לנו שהם חילצו מהרכב שלושה נוסעים. יחד עם כוחות גדולים נוספים של מד"א ובסיוע לוחמי האש הענקנו טיפול רפואי לפצועים, ביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות בפעוטה כבת 3 שהייתה ללא דופק וללא נשימה וכאשר מצבה התייצב מעט והדופק חזר היא פונתה במצב קשה מאוד לבית החולים במסוק מד"א. אישה כבת 25 פונתה לבית החולים בניידת טיפול נמרץ כשהיא סובלת מחבלות בראש ובגפיים יחד עם גבר כבן 30 שנפצע קל".

גבר נפצע בפיגוע באיו"ש, פיגוע נוסף סוכל בי-ם


מחבל פלסטיני חדר אתמול בערב להתנחלות אפרת שביהודה ושומרון ודקר ישראלי בן כ-50 בפלג גופו העליון. כתוצאה מהדקירות, נפצע הקורבן באורח קל עד בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים ובמקביל כוחות צה"ל החלו בסריקות אחר המחבל שברח מהנקודה, זאת בניגוד לדיווח קודם שהתקבל מצה"ל בו נאמר כי המחבל נוטרל.



הבוקר, פלסטינית בת 35 אשר הגיעה היום לצומת ההוספיס בעיר העתיקה בירושלים עוררה את חשדם של השוטרים והלוחמים במקום. היא החלה להתקרב לעבר כוחות הביטחון ששהו במקום כשידה בתוך תיק הצד שלה והכוח הבחין בה שהיא אוחזת בתוך התיק בחפץ הנראה דומה לסכין ופעל לנטרלה ללא נפגעים.



הגשם הגיע - והוא כאן כדי להישאר 


מערכת חורפית נכנסה היום לישראל עם גשמים פזורים שנרשמו ברחבי הארץ. מחר צפויים להתחזק משמעותית הגשמים, ולרדת בכמויות גדולות מצפון הארץ עד צפון הנגב. הגשמים יימשכו ויישארו איתנו גם בימים שני ושלישי.