כלל קווי האוטובוס של חברת אגד באזור ירושלים יושבתו ביום רביעי הקרוב, 4.1.17 החל מהשעה 5:00 בבוקר ולמשך יום אחד. בהודעה שנשלחה היום (שני) בנושא מטעם ההסתדרות, נמסר כי השביתה מגיעה כ"אזהרה מפני התנהלות הנהלת אגד, שפוגעת בציבור הנהגים ובשל התרשלות המדינה בשמירה על בטחונה וקיומה של אגד כחברת ההסעות החשובה בישראל".



יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר כי "אגד נמצאת על סף תהום. בלתי נתפס שלחברה שקיימת מזה למעלה משמונים שנה ומסיעה את הציבור עוד מלפני קום המדינה נותנים להתפורר ופוגעים בנהגיה, אשר מבצעים את מלאכתם נאמנה תוך שמירה על מקצועיות, ביטחון ובטיחות הנוסעים. צר לי שבמקום לחזק את ציבור הנהגים עושים את ההיפך".



יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הוסיף: "אנחנו ניצבים בפני מחדל שעלול למוטט את אגד, חברה בעלת מסורת מפוארת ורבת שנים. אני מקווה מאוד שהמדינה והנהלת החברה יבינו ויפה שעת אחת קודם שיש להם אחריות לא רק לביטחון התעסוקתי של הנהגים אלא גם למאות אלפי הישראלים שמשתמשים בשירותיה של אגד מדי יום". 



הנוסעים: "איך אני אמור להגיע לעבודה?"



נוסעים רבים הביעו זעם על ההחלטה לשבות ועל ההשלכות של היעדר תחבורה ציבורית ראשית במשך יממה. אחד מהם הוא מיכאל מירושלים, שאמר למעריב אונליין: "אגד גם ככה לא אמינים, מאחרים כמעט עם כל קו ועכשיו הם גם שובתים? איך אני אמור להגיע לעבודה? זה הכל בגלל המונופול המטורף הזה שיש להם. אין לי אלטרנטיבות לנסיעה, ואם היה להם אפילו טיפה תחרות - הם לא היו מעזים לשבות או לאחר". 



הפגנה של נהגי אגד. צילום ארכיון: מרק ישראל סלם