גדר טובה עושה שכנים טובים, אומר הפתגם המפורסם, אבל מה עושים אם הוויכוח הוא באיזה צבע תיצבע הגדר? בית משפט השלום באילת נדרש לשאלה, כשהגיע אליו תיק, בו החליט התובע כי הצבע שבחרו השכנים לא מוצא חן בעיניו.  



יהונתן רבינוביץ' תבע את שכניו יוסף באדנה ולאה בוהדנה, בגין צבע הגדר, ואף דרש צו מניעה להקמתה בטענה שמדובר ברכוש משותף. עו"ד מיכאל דיין, המייצג את התובע אמר, כי "רכוש משותף הוא על כל גרגיר וגרגיר", אמר הסניגור. "אם תיבנה גדר הוא יצטרך להרוס אותה. מדובר ברכוש משותף".



בא כח הנתבעים, עו"ד ראובן ברקוביץ', אמר כי ניתן היה לפתור את הבעיה בשיחה בין הצדדים. "אנו חושבים שההצעה הנכונה היא שכל צד יבנה את מחצית הגדר שלו בצבע שמתאים לו וממן את חלקו, וכך הצדדים ייפרדו לשלום. הייתה הסכמה לבניית גדר והייתה הסכמה שגם הצד השני יממן את חלקו בגדר, באיזשהו שלב הצד השני החליט שהצבע לא מתאים לו".



באדנה אמר: "לפני תשעה חודשים התובע החליט שהוא מקים עם השכנה שגובלת איתו חומה בצורה ובצבע שבחרו, ואז הם כפו. אנחנו ארבעה שכנים. מה שקרה זה שהוא בא עם צבע צהוב שהוא צבע חריג. אני רוצה צבע חום, כמו הגדר שבניתי עם השכן האחר הגובל איתי".



גם התובע התבקש למסור את גרסתו בבית המשפט. "אין כוונה לריב. זה מה שנכפה עליי", הוא טען. "לא היה צורך בחומה, אך למעשה סוכם שהוא יבנה בדיוק אותה גדר שיש לי ובצד שלו יצבע בצבע שאצלי. יום אחרי זה הוא בא ואומר 'אני החלטתי שאני רוצה גדר בצבע אחר, בצורה אחרת'. אמרתי לו לא יקום ולא יהיה – אם אתה רוצה אז כמו שסיכמנו. הוא יוצר את הסכסוך, הוא בא בבריונות ומכתיב לי את הדבר הזה".



השופט אורינוב נאלץ להשתמש במערכון של הגשש החיוור "הסיידים", בו נאמר "באיזה צבע אתה רוצה את הפס כסף", ובגרסה העדכנית יותר מתוך מערכון "קבוצת הרכישה" בסדרת הטלוויזיה ארץ נהדרת, לשאלה באיזה צבע יצבע הבניין, ניתנה התשובה "גם כחול וגם סגול".





"למרבה הצער הדברים שהובאו לעיל מתוך מערכונים מתרחשים, שלא בהומור, גם במציאות", כתב השופט בהחלטתו לדחות את הבקשה למתן צו מניעה זמני, ולחייב את התובע לשלם 3,000 שקלים. השופט אפשר לנתבעים לבנות גדר מעץ, אך ורק על רוחב גדר האבן המפרידה בין השכנים.