מלך ירדן עבדאללה אמר היום (שבת) כי "ירדן לא תוותר על זכויות בניה שנהרגו בפרשת שגרירות ישראל בעמאן". בפגישה עם אנשי תקשורת מובילים בארצו אמר עבדאללה כי "נעשה את כל המאמצים במטרה להבטיח משפט צדק". הצהרותיו באות לאחר שזמן קצר לפני כניסת השבת הודיע משרד החוץ כי הפרקליטות פתחה בחקירת האירוע, במהלכו ירה למוות מאבטח ישראלי בשני מקומיים לאחר שנדקר. משרד החוץ אמר כי יעדכן את הממלכה בממצאי הבדיקה והתפתחויות החקירה. 

לפי דיווח בחדשות 2 מיום חמישי האחרון, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן "מוטרדים מאוד" מהפרשה, שנמצאת לשולחנם. לפי התחקיר הירדני הרשמי, הדקירה שספג המאבטח זיו לא הייתה פיגוע לאומני אלא באה בעקבות קטטה. לפי דיווחים שונים, גם ממצאים שבוצעו בישראל תומכים בטענה זאת. עם זאת, בציטוט בדיווח בחדשות 2 נטען כי המאבטח טען בחקירתו במשטרה כי לא היה וויכוח מסלים בינו לבין איש המקצוע שדקר אותו, וכי מדובר בפיגוע טרור.


חשש: אירוע הדקירה בהמבורג - מתקפת טרור

גוברים החששות, כי אירוע דקירה שהתקיים אתמול בסופרמרקט בהמבורג שבגרמניה הוא אירוע טרור. על פי הדיווחים, התוקף שדקר למוות אדם ופצע שישה, הוא מהגר כבן 26 מאיחוד האמירויות שהיה מוכר לרשויות כ"איסלמיסט". מהחקירה הראשונית של האירוע עולה כי השלטונות לא יכלו לגרש אותו בגלל שאין לו מסמכים מזהים. בנוסף, מסתמן כי הוא סבל מבעיות פסיכיאטריות. מפקד משטרת המבורג אמר כי למרות שמסתמן כי הוא פעל לבד, לא ניתן לשלול הימצאות שותף או שותפים. עדי ראייה ציינו כי בזמן האירוע הוא צעק "אללה אכבר". 
במידה והאירוע הוא אכן פיגוע טרור, זהו אינו הראשון שפוקד את גרמניה בשנתיים האחרונות. הקשה בהם אירע בדצמבר שעבר, מספר ימים לפני חג המולד. לפחות תשעה בני אדם נהרגו ו-50 נפצעו כאשר משאית התנגשה בשוק חג המולד הומה אדם בכיכר ברייטשייד בברלין. המשטרה אישרה כי מודבר במתקפת טרור מכוונת. כוחות הביטחון הגרמנים עצרו את הנהג לאחר מרדף. במשאית ישב נוסע נוסף לצדו של הנהג, אדם בעל אזרחות פולנית שנהרג באירוע הוא נהרג. לאחר האירוע בקשה המשטרה המקומית מתושבי העיר להישאר בבתיהם. 
זירת אירוע הדקירה בהמבורג. צילום: רויטרס

 

טראמפ פיטר את ראש הסגל
 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט לפטר את ראש הסגל בבית הלבן, ריינס פריבוס, לאחר כחצי שנה בתפקידו. הוא הודיע על ההחלטה דרך ציוץ בטוויטר. ההחלטה באה יום אחרי שמנהל התקשורת החדש של טראמפ, אנתוני סקרמוצ'י, האשים את פריבוס בהדלפות וטען כי הוא יסיים בקרוב את תפקידו.

טראמפ עם פריבוס, בימים יפים יותר. צילום: רויטרס
 
 
את פריבוס יחליף בתפקידו גנרל ג'ון קלי, איש מארינס לשעבר שמכהן כעת כשר לביטחון המולדת. בכיר בבית הלבן אמר ל"רויטרס" כי טראמפ מקווה שקלי יצליח להביא רמה חדשה של משמעת לבית הלבן של טראמפ. 

עימותים ביפו בעקבות הרג צעיר מירי שוטרים
 עימותים נרשמו היום אחר הצהריים ביפו בין תושבים לכוחות הביטחון. תושבים הבעירו צמיגים ופחים ויידו אבנים על שוטרים במקום, ושלושה אנשים נעצרו. כוחות משטרה פעלו במקום וחסמו כמה רחובות אליהם התבקשו אזרחים לא להגיע, אך המצב נרגע והדרכים נפתחו לתנועה. 
ההתפרעויות הגיעו לאחר שהבוקר נורה למוות תושב יפו כבן 20, זאת במהלך מרדף משטרתי. הוא היה רכוב על אופנוע יחד עם אדם נוסף, ונמלט מזירה פלילית, על פי החשד זירת ירי. חברו שהיה רכוב עמו נפצע באורח בינוני. מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) חוקרת את האירוע מאז שעות הבוקר. 
בשעות הבוקר המוקדמות שמעו שוטרים שהיו בפעילות יזומה ביפו בקולות ירי שבקעו מאזור רחוב יפת. השוטרים שהגיעו למקום איתרו את הזירה במרכז קצבייה שהיתה סגורה באותה שעה וקליעים נמצאים בקרבה. השוטרים שהיו בקרבת מקום והגיבו בבהילות הצליחו לזהות שני חשודים רכובים על גבי קטנוע כשהם נמלטים מהזירה ומתפתח מרדף אחריהם. בשלב מסוים , בנסיבות שנחקרות על ידי מח"ש, מבצעים השוטרים ירי לעבר הקטנוע שממשיך בדהרה וזמן קצר לאחר מכן אותו ברחוב סמוך, מרחק של כ - 200 מהמקום שבו ביצעו השוטרים את הירי אותרו שני רוכבי הקטנוע כשאחד מהם ללא רוח חיים ואילו חברו שישב מאחור פצוע באורח בינוני.
עימותים ביפו. צילום: רשתות חברתיות


גינויים בינלאומיים לשיגור הטיל שביצעה קוריאה הצפונית: "לא נסבול פרובוקציות"קוריאה הצפונית שיגרה אתמול טיל בליסטי בין יבשתי שנחת, כך לפי מזכיר הקבינט הביטחוני היפני, באזור כלכלי ימי בלעדי של יפן. "קיבלתי מידע לפיו קוריאה הצפונית שוב ביצעה שיגור של טיל", אמר ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שהוסיף כי "אנחנו ננתח את המידע שברשותינו בהקדם האפשרי ונעשה כל שניתן כדי להגן על אזרחינו". לפי ההערכות הנשק עבר מרחק של 1,000 קילומטר באוויר עד שהתרסק במים הטריטוריאלים של יפן. 
מיד לאחר הדיווחים על השיגור אישור גורמים בכירים בארה"ב וקוריאה הדרומית את העובדה שבוצע שיגור משטחה של מדינתו של קים ג'ונג און. ראש ממשלת יפן קרא לאחר השיגור לארצות הברית, קוריאה הדרומית, רוסיה וסין להגביר את הלחץ על המדינה המבודדת בעולם, בכל הקשור לפרויקט הטילים שלה, שמפר אמנות בינלאומיות בנושא. יו"ר הקבינט הביטחוני של המדינה, יושידה סוגה, הוסיף כי יפן "לא מסוגלת לסבול בשום פנים ואופן את הפרובוקציות החוזרות ונשנות מצד קוריאה הצפונית".
ניסוי טילים שביצעה קוריאה הצפונית, ארכיון. צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית פונה לביה"ח: "סובל מתשישות"
 יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), פונה היום (שבת) לבית החולים עקב "עייפות יתר ממנה הוא סובל בשל המאמץ הגדול בשבועיים האחרונים", כך מסרו מקורות פלסטיניים. דוברו, נבי אבו רודיינה, סיפר: "הוא עורך בדיקות רפואיות וישוחרר תוך כמה שעות".

אבו מאזן. צילום: רויטרס
מקורות פלסטיניים מסרו ל"מעריב" כי "אבו מאזן בן ה-82 סובל מתשישות, שכן הוא הפסיק את ביקורו בסין ביום שישי שעבר והגיע מעמאן ישירות לרמאללה. הוא ניהל ישיבת חירום מסביב לשעון במשך תשעה ימים בסוגיית משבר אל-אקצא והדבר הכביד עליו מאוד". עוד נמסר כי "מידע לא מאומת מצביע על כך שאבו מאזן יעבור גסטרוסקופיה במעיים".
השתתפו בהכנת הידיעה: יאסר עוקבי, יוסי מלמן, אלון חכמון