טלטלה בבית הלבן: טראמפ פיטר את סטיב בנון 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדיח אמש את יועצו האסטרטגי הבכיר סטיב בנון, המזוהה עם הימין הקיצוני. בנון היה יו"ר האתר ברייטברט, המזוהה עם תנועת ה"אלט-רייט", והתמנה למנהל הקמפיין של טראמפ במהלך התמודדותו לנשיאות. בנון נחשב היה ליקירו של טראמפ, אך איבד ממעמדו לאורך החודשים האחרונים לאחר עימותים עם יועצים אחרים בבית הלבן. 
בשבוע האחרון גברה האש נגד בנון בעקבות האלימות של פעילי ימין קיצוני בשארלוטסוויל. בנון נחשב לנציג של תנועות של לאומנים לבנים בקרב הסביבה הקרובה של טראמפ, ויש שהאשימו את התגובה המהוססת של הנשיא לאירועים, עליה ספג טראמפ קיטונות של ביקורת, כהשפעה של בנון. מקורב לבנון טען כי הוא תכנן להודיע על התפטרותו עוד לפני האירועים בשארלוטסוויל, אך דחה אותם בעקבות אירוע הדריסה בהפגנה. לכתבה המלאה

פיגועי דקירה בשבדיה וברוסיה

משטרת פינלנד הודיעה היום (שבת) כי אזרח מרוקאי בן 18 נעצר לאחר שדקר אתמול שמונה אנשים בעיר טורקו בדרום המדינה, שניים מהם נהרגו. הפיגוע ככל הנראה כוון כלפי נשים והאירוע נחקר כעת כפיגוע טרור. החשוד נעצר אתמול לאחר שנורה ברגלו על ידי המשטרה הפינית. הוא נכנס לשטח המדינה האירופאית בשנה שעברה כמבקש מקלט. המשטרה המקומית עצרה ארבעה גברים מרוקאים נוספים בחשד שהיו קשורים אליו.

שתי הרוגות הפיגוע הן נשים וכך גם שש מתוך שמונת הפצועים בו. שתי ההרוגות הן אישה פינית ואזרחית איטלקייה. בקרב הפצועים שני אזרחים שבדים.

בעיר סורגוט בחבל סיביר שברוסיה, נפצעו בין שבעה לשמונה בני אדם בפיגוע דקירה. התוקף נורה למוות על ידי המשטרה הרוסית. המשטרה המקומית מסרה כי האיש, צעיר בן 23, נע ברחובות הראשיים בעיר ודקר עוברים ושבים.

ארגון המדינה האסלאמית נטל אחריות לפיגוע הדקירה. "התוקף שאחראי לאירוע הדקירה בסורגוט שברוסיה הוא לוחם המדינה האסלאמית" מסר הארגון דרך סוכנות הידיעות שלו עמאק.
 

קשישה נהרגה ב"פגע וברח" בכביש החוף

קשישה נהרגה במהלך הלילה לאחר שככל הנראה נפגעה ממספר כלי רכב בכביש החוף, צפונית למחלף גשר השלום בנתיב לדרום. המשטרה חושדת כי מדובר בתאונת "פגע וברח". צוות מד"א איתר אותה כשהיא ללא רוח חיים, וסובלת מפגיעה רב מערכתית קשה, ונאלצו לקבוע את מותה.

היום המשטרה עצרה גבר כבן 50 מקיסריה בחשד לתאונה. הוא יובא בפני בית המשפט מחר.

תושב חיפה מת מירייה בראשו

תושב חיפה בן 63 נהרג אור ליום שבת לאחר שנורה בראשו. בשעות הבוקר נעצר בנו הצעיר בחשד למעורבות במעשה. הוא הובא להארכת מעצר. המשטרה חוקרת בין השאר את הטענה כי מדובר בפליטת כדור מאקדחו של הבן וכיווני חקירה נוספים. החשד המרכזי: הבן ירה בטעות בראשו של אביו והרג אותו.

מגרסה ראשונה שמסר הבן לחוקרים עולה כי הירי התרחש בזמן שהעביר את האקדח לכספת. אפשרות זו נבדקת מכל הכיוונים. הבן הובא להארכת מעצר. בשלב הזה מבקשים החוקרים לבדוק ולחקור האם היה לאירוע רקע אחר. כמו כן יתכן והיו עדים נוספים לאירוע.

ניסיון לפיגוע דקירה בצומת תפוח

 

שוטר מג"ב בן 21 נפצע באורח קל במהלך ניסיון לפיגוע דקירה בצומת תפוח שבשומרון. מצבו קל, והפציעה הייתה ככל הנראה מנתז ירי. הוא פונה לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. המחבל נוטרל.
 

לפי המשטרה, החשוד, בן 17 מטול כרם, הגיע לצומת המרכזי כשהוא מחזיק שקית בידו והתקרב לעבר לוחמי מג"ב. אלו החלו בנוהל מעצר חשוד, כשלפתע שלף החשוד סכין והחל להתעמת עם אחד הלוחמים. הלוחמים ירו בו ונטרלו אותו. 
 

היועץ הפוליטי ארתור פינקלשטיין הלך לעולמו
 

היועץ הפוליטי ארתור פינקלשטיין הלך לעולמו בגיל 72, בביתו בארצות הברית. פינקלשטיין היה הדמות המרכזית במטה הבחירות של בנימין נתניהו בבחירות 96' ואחראי בין היתר לסלוגן - "פרס יחלק את ירושלים". לאחר העבודה המשותפת עם נתניהו עבד פינקלשטיין גם עם אביגדור ליברמן. פינקלשטיין כונה "יועץ הסתרים".