חשוד בהנחת המטען בלונדון נעצר, דאעש נטל אחריות: ארגון דאעש נטל אחריות על הפיגוע המטען שאירע אמש ברכבת התחתית לונדון, בו נפצעו 29 בני אדם, רובם מכוויות. במקביל לכך, משטרת אנגליה הודיעה כי היא עצרה צעיר בן 18 בעיר דובר שבדרום מערב המדינה בחשד להנחת המטען לאחר שתמונתו נקלטה במצלמות האבטחה בעיר. כזכור, בשעות הבוקר של יום שישי, התפוצץ מטען חבלה מאולתר שהונח בדלי בקרון הרכבת התחתית של לונדון. במשטרה המקומית העריכו כי נמנע אסון גדול יותר וזאת מכיוון שהמטען לא התפוצץ כולו.

בעקבות הפיגוע, ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה על העלאת הכוננות במדינה לרמה הגבוהה ביותר שלה, רמה קריטית ומאות שוטרים נפרסו ברחובות המדינה. 

שוטרים חמושים בזירת הפיצוץ בלונדון
שוטרים חמושים בזירת הפיצוץ בלונדון

לכתבה המלאה

שעות לפני ביקור נתניהו בניו יורק, מעטפה חשודה נשלחה לקונסוליה הישראלית
מעטפה ובה אבקה לבנה ואיומים כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו נשלחה אמש לקונסוליה הישראלית בניו יורק, וזאת שעות מעטות לפני שראש הממשלה הגיע לעיר לקראת השתתפותו בעצרת האו"ם והפגישה המתוכננת בינו לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. 
במהלך בדיקת המעטפה נסגרה הקונסוליה וכל העובדים שבה הצטוו להישאר במקום, הנחיות שבוטלו מאז.

הקונסוליה הישראלית בניו יורק. צילום: שמואל הלפרין, גוגל סטריט וויו
הקונסוליה הישראלית בניו יורק. צילום: שמואל הלפרין, גוגל סטריט וויו

לכתבה המלאה
עונשו של מוחמד מורסי קוצר ל-25 שנות מאסר
בית המשפט העליון של מצרים קיצר היום (שבת) את עונשו של נשיא מצרים לשעבר מוחמד מורסי מ-40 שנות מאסר ל-25 בלבד, זאת בגין האישום לפיו הוא ריגל במדינה עבור ממשלת קטאר, כך לפי מקור משפטי מצרי בכיר. 
מורסי, שנבחר בבחירות דמוקרטיות לאחר המהפכה שהתרחשה במצרים בשנת 2011, הופל ב-2013 על ידי מי שמכהן כיום בתפקיד, עבד אל פתאח א-סיסי, שבאותה עת שירת כמפקד בכיר בצבא המצרי. כיום, כאמור, במסגרת הפסיקה האחרונה במה שמכונה במצרים "פרשת קטאר", עונשו קוצר. 
כזכור, בשנת 2014 הרשיע בית המשפט העליון במצרים את מורסי יחד עם תשעה בכירים נוספים בכך שסיכנו את ביטחון המדינה על ידי הדלפת סודות מדינה ומסמכים רגישים לקטאר. מלבד זאת, יש לציין כי מורסי מרצה עונש של 20 שנות מאסר שהוטל עליו בגין הריגת מפגינים במהלך ההפגנות שהתקיימו במצרים ב-2012. מאז הפלתו של מורסי נערכו מפשטים פומביים לאלפי תומכים של תנועת האחים המוסלמים, כאשר מאות נדונו למוות, או שנשלחו לתקופות מאסר ממושכות. 

מורסי בבית הכלא. מרצה מאסר בגין סיכון ביטחון המדינה. צילום: רויטרס
מורסי בבית הכלא. מרצה מאסר בגין סיכון ביטחון המדינה. צילום: רויטרס

לכתבה המלאה
 
שני נערים טבעו בנהר הירדן , מצבם קשה מאוד
שני נערים בגילאי 13 ו-17 טבעו אמש בנהר הירדן, באזור שדה נחמיה, וחולצו מהמים כשהם ללא הכרה ובמצב אנוש. לאחר שחובשים ופראמדיקים שהגיעו למקום ביצעו בשניים פעולות החייאה והשיבו להם סימני חיים, הם פונו למרכז הרפואי זיו כשהם במצב אנוש. בתחילה היה חשש כי נער נוסף טבע באירוע, ואף החלו חיפושים לאתרו, אך לאחר מכן התברר כי דבר זה לא היה. 

אתר הטביעה בנהר הירדן, צילום: דוברות מד"א
אתר הטביעה בנהר הירדן, צילום: דוברות מד"א

לכתבה המלאה