שר הכלכלה אלי כהן חשף היום (שלישי) ב-103FM כי "ישנה הסכמה בין הבית היהודי לכולנו בכל הקשור לפסקת ההתגברות, שתתמקד במסתננים. כבר אתמול נערכו שיחות בין הצדדים ונשלים את הפערים". לדבריו, "ישנן עוד סוגיות קטנות שעברתי עליהן אתמול שניתנות לגישור. בשבועיים שלושה הקרובים תעלה הצעת חוק לוועדת השרים". 

בגץ לא יוכל לפסול את החוק הזה? 
"בואו נבין דבר אחד. אם אני מחליט שאני מגיע לארצות הברית, אני יכול להגיד שאני נשאר לעבוד שם? ממש לא. יש שם מנגנון מתוחכם. אנחנו צריכים לראות לנגד עינינו את תושבי דרום תל אביב ואפשר להגיד על בג"ץ שהוא הרוויח את פסקת ההתגברות על המסתננים ביושר".

על טרור העפיפונים שמשתולל בדרום בשבועות האחרונים אמר כהן: "צריך להבהיר, עפיפונים זה כלי משחק, אבל אצלם זה ממש לא. זה בקבוק תבערה, זה כמו קסאם. במקום להפריח את השדות אצלם הם שורפים את שלנו. צריך ירי על מנת לפגוע. אם אותו עפיפון שהילד הפלסטיני יעיף יהרוג ילד ישראלי, מה יקרה? את הילדים שלנו לא היינו שולחים לעשות טרור. לא צריך לחכות עד שמישהו ייפגע בצד הישראלי". 
"צריך לשים לתופעה הזאת סוף. העפיפונים, כפי שהם ממשיכים, זה לא כלי משחק. אנחנו לא צריכים לחכות עד שמישהו ייפגע. לא יודע אם כחלון תומך בעמדתי. יש את גורמי מערכת הביטחון, הם בוחנים את התגובות, העלינו מדרגה בימים האחרונים, ואם זה לא יקרה, נגביר".
על חוק הגיוס אמר שר הכלכלה: "אם תהיה הסכמה, המשמעות היא שרוצים בחירות. הפערים הם קטנים. אחד מן הצדדים רוצה לבוא ולשנות. אנחנו בכולנו, ברמה האישית, לא חוששים מבחירות. אנחנו רואים את מצב הכלכלה, רואים את ירידת המחירים. האם נכון ללכת לבחירות? ממש לא".