אלפי ישראלים נותרו תקועים בחו"ל לאחר השבתת נתב"ג, ובהם גם כאלה שהגיעו לשדות תעופה באירופה ובארה"ב בתקווה לתפוס טיסה ולהגיע בכל זאת. 

א', שנסעה לבקר את הוריה בארה"ב, שמעה על טיסת החילוץ שתגיע מפרנקפורט ומיהרה לטוס לשם בתקווה שתוכל להיות בין נוסעיה. היא נאלצה לשהות בשדה התעופה בפרנקפורט שלושה ימים, עד שטסה לישראל.

חבר הכנסת לשעבר דב ליפמן: "ישראל חילצה את אזרחיה במבצע יונתן והעלתה יהודים מאתיופיה בתוך 24 שעות, אבל למנהיגים של היום אין היגיון, ובמקום לאכוף את ההגבלות על מי שמתקהלים ומסתובבים ללא מסיכות, גורמים בעיות לאלה שממלאים את ההוראות. 

בעזרת עו"ד נדב העצני, שהוא עצמו תקוע בחו"ל, הגשנו עתירה דחופה של יותר מ50 ישראלים התקועים מעבר לים". ואכן יש מקרים רבים קשים. אחד מהם הוא ב' מבריטניה, שאמו נפטרה אבל הוא לא הצליח להגיע להלוויה. ד', יהודי בריטי, נתקע בלונדון בעוד רעייתו וילדיהם כבר הגיעו ארצה. מ' ניסתה להגיע לישראל במשך ימים כדי להיפרד מאביה חולה הסרטן. "איחרתי את המועד", סיפרה בעצב, "אבא נפטר".

לדברי חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש, בין המכשולים ישנם: חוסר בתכנון ובמידע על טיסות חילוץ והיעדר חברות ושדות תעופה נוספים, מלבד ישראייר ושדה התעופה של פרנקפורט. בהיעדר פרטים חשובים אלה, ועדת החריגים לא מסייעת למי שאין ברשותו פרטים של טיסה חזרה. יותר מכך, עולים חדשים מתקשים למלא את טופס הפנייה לוועדת החריגים, משום שחלק המבוא לטופס, הכולל את הסעיפים החריגים, אינו מתורגם לשפות הנפוצות בקרב עולים חדשים.

חברת הכנסת קוטלר-וונש מסרה למעריב: "מאז החלטת הממשלה והארכתה ב-1 לפברואר, לשכתי מקבלת מאות פניות מאזרחים ישראלים, חלק גדול מהם עולים חדשים וותיקים מכל העולם, שנתקעו בחו"ל ואינם מצליחים לחזור הביתה. לא ייתכן שמדינת ישראל תאסור בפועל על אזרחיה לשוב הביתה. המצב הנוכחי מייצר בעיה הומניטארית, בה אזרחים נתקעים בחו"ל ללא ודאות כלשהי, גם אם יצייתו באופן מלא להנחיות כפי שפורסמו והונגשו לציבור. נדרשת תכנית סדורה להשיב את אזרחי ישראל לביתם".