לחובבי היסטוריה והמורשת בימי החג המתקרבים, כדאי לשים על הוויז בעדיפות גבוהה את אתרי התיירות ההיסטוריים המשוחזרים בגוש עציון.

השבוע ביקר שם נתנאל אייזן, המנכ"ל הנכנס של משרד המורשת וירושלים, שהיה אורחם של מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, ומנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות המבצעת את עבודות השחזור במקום בהשקעה של יותר מעשרים מיליון שקלים. 

בין השאר הם ביקרו בפרויקט "שיחזור התאטרון המלכותי" מתקופת הורדוס, בו שוחזרו עמודים ובסיסי מושבים של היציע, כולל התא הפרטי של המלך הורדוס וגם החדר המלכותי שלו.

ציורי הקיר במקום שוחזרו אף הם ושומרו והוכשרו דרכי הגישה סביב קבר הורדוס. לאחר מכן הם ראו את הממצאים הארכיאולוגים בגן הלאומי באתר "הרודיון". הם גם התרשמו מאוד מביצוע "פרויקט בריכת המים" בצומת גוש עציון, פרויקט הנמצא בשלבי סיום אחרונים.

עידן מועלם, מנכ"ל החברה לתיירות, אמר בתגובה: "אני מודה בראש ובראשונה לשותפינו בפרויקט, רשות הטבע והגנים בראשות המנכ"ל שאול גולדשטיין, ולמשרד המורשת וירושלים, שותפינו המדהימים. מדובר במבצע הנדסי מורכב מאוד, ובחפירות זהירות במיוחד, כולל פירוק והעברת תערוכת הורדוס במוזיאון ישראל. דאגנו גם להכשיר את כל דרכי הגישה באזור, לנוחות המבקרים והמטיילים. אני מזמין את כל עם ישראל לבוא ולהינות מהמורשת הנפלאה שלנו. אני גם מנצל את ההזדמנות לאחל הצלחה למנכ"ל הנכנס של משרד המורשת, נתנאל אייזן ולאחל כל עם ישראל שנה נהדרת של בריאות, טיולים ומורשת".