ספינת האהבה: בימים שבהם חלקים גדולים בציבור מפליגים בדמיונם אל חברה מכילה וסובלנית יותר, יש כאלה שמפליגים לשם הלכה למעשה. במסגרת התוכנית "מבט־מפרשים", בשיתוף עם המרכז לחיים משותפים בדיקנט הסטודנטים של המכללה האקדמית כנרת, יצאו בשבוע שעבר עשרה סטודנטים וסטודנטיות מהמכללה למסע בן ארבעה ימים לאורך חופי הארץ.

הסטודנטים הורכבו מערבים ויהודים, חילונים ודתיים, וגברים ונשים, מתחומי לימוד שונים, שחלקו את המסע המשותף כדי ליצור היכרות אמיתית ושיח מעמיק. התוכנית היא שיתוף פעולה של המיזם "מפרשים" ועמותת "מבט", בתמיכת שגרירות ארה"ב בישראל, שהוקמה במטרה לקיים שיח בין סטודנטים מתרבויות שונות במסע ימי מאתגר.

הסטודנטים הפליגו ביאכטה מיוחדת, שעד כה הספיקה להקיף את העולם פעמיים ושימשה כספינת מסע ומחקר באנטארקטיקה.
ההפלגה המשותפת הייתה כרוכה בעבודת צוות, כאשר תפעול הספינה דרש מהסטודנטים לנווט בחופי הארץ ולשמש כצוות הספינה והאחראים הבלעדיים על הצלחת המסע, בעזרת צוות ימי וצוות מנחים.

במסע שולבו סדנאות ומעגלי שיח וביקורים בחיפה ובעכו, במטרה להכיר את המודל והמורכבות של ערים משולבות. הסטודנטים חוו חוויות משותפות, וחזרו עם תובנות והסתכלות שונה במקצת ממה שהייתה להם כשהתחילו את המסע המשותף.

ג'מאל מג'אדלה (22) מבאקה אל־גרבייה, סטודנט שנה שנייה במחלקה להנדסת תוכנה באקדמית כנרת: "ההפלגה נתנה לי תקווה שדו־קיום וחיים משותפים בין ערבים ליהודים הם אפשריים. הגענו להסכמה שלא משנה מי מהקבוצה יהיה במצוקה, כולנו תומכים בו. מחמם את הלב להבין שיש עוד אנשים שחושבים כמוני ומאמינים בחיים משותפים".

לין גיא חיים (24) מיהוד, סטודנטית שנה שנייה במחלקה לחינוך וקהילה באקדמית כנרת: "ההפלגה לא הייתה פשוטה והים היה סוער. במעגל שיח סיפר כל אחד איך הוא חווה את היום, ואז הבנתי כמה התממש היעד של ההפלגה הזאת ברגעים הכי מאתגרים".

"המחסומים והשוני זזו הצידה וכולם פעלו באופן אינטואיטיבי לעזור לתפעל את הסירה, או לעזור למישהו שמרגיש לא טוב. פתאום הערכתי את החשיבות של האחדות שיצרה ההפלגה בכזאת פשטות. רק יצאנו מאזור הנוחות, והמרחק בינינו הצטמצם והלבבות נפגשו".