ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן התארח היום (שלישי) אצל ינון מגל ובן כספית בנושא סקר בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו שעורר סערה ברשת. בסקר הוצג שלט עם דגל ישראל ודגל אש"ף זה לצד זה שביקשה לתלות חברה פרטית, והגולשים נשאלו האם תליית שלט החוצות עלול לפגוע ברגשותיהם.

בהצבעה כתב ראש העיר כי כל מי שבעד איסור תליית השלט יצביע ב"לב", ומי שבעד מתן אישור לתלייתו יצביע בסמיילי כועס. "הפייסבוק הוא כלי למדוד את הדופק של רגשות הציבור", אמר. 



עוד הוסיף ש"בסוף הסקר היו שתי תוצאות. חברה פרטית באופן חריג פנתה אליי ושאלה האם לעירייה יש איסור שיפרסמו שלט מעין זה, ושלחו לי את הגרפיקה. אני ידעתי ששיקול הדעת שלנו הוא האם תהיה כאן פגיעה ברגשות הציבור, ולכן כלי הפייסבוק הוא כלי כדי למדוד את הדופק. 40% היו בעד הצבת השלט ו-60% נגד, אך אנו רואים הצבעות מסיביות של קבוצות".

הסקר של שאמה הכהן (צילום: צילום מסך פייסבוק)
הסקר של שאמה הכהן (צילום: צילום מסך פייסבוק)


"הייתה לנו התייעצות עם היועץ המשפטי של העירייה שהציג את הקווים המנחים. בשורה התחתונה, אמרו לנו שאין שום דבר בשלט שפוגע באופן קיצוני ושאין אפשרות לחסום אותו, אין בו משהו שעושה גלוריפיקציה לטרור, או האדרה של נשים, או ערכים שמצדיקים התערבות והגבלה של חופש הביטוי", אמר ראש העיר.

הוא ציין בנוסף שהימים הם ימים רגישים, והם "ציינו זאת בפני החברה, אך כיוון שזו החלטה שלהם, הם כנראה יציבו את השלט מחר. אנו העיר היחידה בישראל שהודיעה שלא תוריד את הדגלים של יום העצמאות, חילקנו לכל ילד וגמלאים דגל ישראל גדול. אין פה שאלה על איפה העיר הזו נמצאת, ואני מבטיח שבעוד יומיים שלושה תראיינו אותנו על פעולה שאנו עושים כדי לאזן. יש לא מעט אנשים שנפגעים מהסיפור הזה".

שאמה הכהן סיכם כי "יש ציבור שעדיין רואה את הדגל הזה כהתרסה כנגד הריבונות והחיילים שלנו. אנו עיר שמקדשת את חופש הביטוי ואם גם המצב המשפטי וגם הסקר מדבר על 60-40, אנו לא מנהלים את העיר לפי החלטות מהפייסבוק. אני מאמין שתוך יומיים שלושה התמונה תהיה ברורה, ייראו את השלט הזה בגלל מה שייראו מסביב".