מספר צעירים רעולי פנים קראו היום (שלישי) בתוך מסגד אל-אקצא קריאות הסתה וניסו לבצע פרובוקציה במקום. בשלב מסוים הצעירים גם חיללו את המסגד והלמו בחוזקה עם חפצים שונים בדלתות המסגד ואף הפריעו בעיקר למתפללים מוסלמים בכניסתם לתפילה. אחד מאותם חשודים רעולי פנים, בן 18 תושב מזרח ירושלים, נעצר בחשד לקריאות הסתה.

הפרות סדר פרצו במזרח ירושלים; 14 חשודים נעצרו 

בתוך כך, שוטרי מחוז ירושלים ממשיכים לפעול בכוחות מתוגברים בעיר העתיקה בבירה במסגרת ההיערכות המוגברת במהלך חגי תשרי. המשטרה ממשיכה באבטחה של מתפללים רבים המגיעים למקומות הקדושים ובפרט לעיר העתיקה, תוך שמירה על חופש פולחן לבני כל הדתות. הביקורים של תיירים ויהודים בהר הבית המקיימים מזה שנים רבות במקום, התקיימו גם היום כסדרם, ולא נרשמו במקום הפרות סדר חריגות פרט לאלו במסגד אל-אקצא.

בנוסף, הבוקר התקבל דיווח במוקד המשטרה אודות סרטון שעלה בשידור חי ברשת ה״טיקטוק״ ובו חשד לדברי הסתה. בתוך זמן קצר נעצר חשוד במעשה בשנות הארבעים לחייו מהמרכז והוא נלקח לחקירה במשטרה.

מפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי הגיע לעיר העתיקה בירושלים, פגש את המפקדים ובשוטרים הפועלים באזור, וקיבל סקירה אודות ההיערכות המוגברת ופריסת הכוחות בשטח.

מפכ״ל המשטרה אמר: ״אנו בשיאה של פעילות המשטרה ופעילות מוגברת של שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בכל רחבי הארץ, לרבות בירושלים ובגזרת העיר העתיקה בכדי לאפשר לאזרחי ישראל לחוג את ראש השנה בביטחון. הכוננות הגבוהה שבה נמצאת משטרת ישראל תימשך במהלך כל חגי תשרי כאשר לצד פעילות הכוחות בכל המישורים, הציבור מתבקש להמשיך לגלות עירנות ולדווח לנו על כל דבר חריג. עד כה האירועים בירושלים מוכלים ונמצאים בשליטה על ידי הכוחות הרבים של המשטרה ומג"ב ואנו ערוכים לכל תרחיש״.