שר הרווחה והביטחון החברתי היוצא מאיר כהן חתם השבוע על תקנת תמיכה לארגונים שמעניקים סיוע לנפגעי ולנפגעות אלימות במשפחה.
בכל שנה עשרות ארגוני חברה אזרחית עצמאיים מגישים בקשות לתמיכה כספית בפעילותם. מדובר בארגונים מתחומים כמו סיוע לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית, מסגרות פנאי לאנשים עם מוגבלות ועוד.

בכוונת המשרד להרחיב מעתה והלאה את רשימת הנושאים שמאפשרים הגשת בקשות תמיכה, כך שתכלול גם ארגונים שמסייעים לאנשים שנפגעו מאלימות במשפחה.

כהן: ״כחלק מהמדיניות שהנהגנו למניעת ומיגור תופעת האלימות במשפחה, אנחנו מרחיבים כעת את היריעה ומעניקים תמיכה לארגוני החברה האזרחית שמטפלים בנושא זה".

עוד הוסיף השר כי "בשנה החולפת הצבנו את נושא מיגור האלימות במשפחה בראש סדר העדיפויות של המשרד, הגדלנו באופן משמעותי את התקציב למניעת אלימות במשפחה, קידמנו ופיתחנו מענים חדשים, כגון הקמת דירות לטיפול בגברים מורחקים על רקע אלימות, ופתחנו מרכזי 'אלומה', שהם מרכזי חירום חדשניים לטיפול באלימות במשפחה הפועלים 24/7.

"התקציב לנושא גדל מ־55 מיליון שקל לכ־290 מיליון שקל. שיתוף הפעולה בין משרד הרווחה והביטחון החברתי, ארגוני החברה האזרחית ומחלקות הרווחה בשלטון המקומי הוא קריטי במאבק למיגור תופעת האלימות במשפחה".

במשרד הרווחה מדגישים כי מדובר בתמיכה שעתידה להינתן לצורך סיוע למוסדות הפועלים בתחום מניעת אלימות במשפחה, או מעניקים סיוע לנפגעים מאלימות במשפחה, בתחומים ואמצעים של ייעוץ, תמיכה וליווי, ללא הבדל דת, גזע, מין או השקפת עולם.

התמיכה תינתן לגופים שיוכיחו עשייה בתחומים של קיום קבוצות תמיכה, הפעלת מלווים ומנטורים, הוצאות למטרת חלוקת תקציב חירום ראשוני, וכן הכשרה או הדרכה קבועה או חד־פעמית של צוותי טיפול, מלווים או מתנדבים. זאת לצד התמיכה הקיימת של המשרד בגופים כמו מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בהיקף של כ־9 מיליון שקל בשנה.