בית הדין הארצי לעבודה הוציא הערב (שבת) צו מניעה למורים וקבע כי הלימודים בכיתות י' ו-יא' יתקיימו מחר כרגיל. זאת, לאחר שארגון המורים הודיע אמש על השבתת הלימודים, במחאה על אי התקדמות המשא ומתן על משכורות המורים בין משרד האוצר והחינוך לבין ארגון המורים העל יסודיים. עוד נמסר מהארגון כי "ביום ראשון צפוי להודיע על צעדים נוספים בהחרפת המחאה".

ממשרד החינוך נמסר: "בהמשך לצו המניעה שהוגש ביום ו׳ לבית הדין הארצי לעבודה לאור עיצומי ארגון המורים, משרד החינוך מברך על החלטת בית הדין שלא לאפשר את השביתה שתוכננה להתקיים מחר ( א׳) זאת במטרה למנוע פגיעה בתלמידי כיתות י׳-י״א. משרד החינוך עושה מאמצים רבים לקידום המשא ומתן בין האוצר לארגון המורים בסוגיית הסכם השכר של עובדי ההוראה בבתי הספר העל יסודיים, ותומך בדרישת ארגון המורים ובמאבקם הצודק לשיפור שכרם ותנאי עבודתם. נבהיר כי משרד החינוך לא יתן ידו לפגיעה בתלמידי ישראל ובציבור ההורים".

לאחר שהכריזו על שביתה, יו"ר הארגון רן ארז מסר: ״צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך, יואב קיש, על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים״.

רן ארז (צילום: אבשלום ששוני)
רן ארז (צילום: אבשלום ששוני)

מועצת התלמידים והנוער הארצית קראה למשרד החינוך, למשרד האוצר ולארגון המורים "להיכנס לחדר אחד ולא לצאת ממנו עד שיפתרו כל הפערים ותיפסק הפגיעה בתלמידים". עוד הוסיפה המועצה כי "תקופת הבגרויות נמצאת בעיצומה ופעולות ארגון המורים נגד התלמידים עלולות לגרום לנזק משמעותי בהישגי התלמידים בבחינות אלה, וכך לפגוע בעתיד שלהם. מועצת התלמידים והנוער הארצית מצפה לפתרון המשבר בהקדם. חייבים לעצור את הפגיעה בעתידם של תלמידי כיתות י׳ וי״א שרק לפני מספר ימים ציפו להשתחרר מהעיצומים בעקבות הוראת בית הדין לעבודה לארגון המורים להחזיר את ציוני המגן והמתכונות לכולם".

בשבוע שעבר הציע משרד האוצר לארגון המורים הצעה מעודכנת על הסכם השכר. על פי ההצעה, בהבשלה מלאה של הסכם השכר, שכר מורה יתחיל ב-10,000 שקלים למורה בעל תואר ראשון ו-10,900 שקלים לבעלי תואר שני.

לשכר ההתחלתי נוספו מעל ל-1,500 שקלים מאז הצעתם הקודמת. בפעימה הראשונה, בחודש ספטמבר הקרוב, יעלה שכרם ל-9,099 ש״ח ו-9,952 ש״ח בהתאמה. כמו כן, יינתנו תוספת שכר לכלל המורים שאינן פוחתות מסכום של 850 ש״ח בהבשלה מלאה של ההסכם.