אוניברסיטת חיפה דורגה היום (חמישי) במקומות 101-200 בדירוג מדד הקיימות של ארגון Times Higher Education, הבוחן השפעתן של מוסדות אקדמיים במדדי הקיימות הסביבתית והחברתית שנקבעו על ידי האו"ם.

זהו זינוק של למעלה מ-100 מקומות לאוניברסיטת חיפה לעומת השנה שעברה, והיא מדורגת במדד לצד כמה מהמוסדות האקדמיים המובילים בעולם, כגון המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ואוניברסיטת ניו-יורק.

אוניברסיטת חיפה היא הראשונה בין מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל שאימצה את 17 היעדים לפיתוח בר־קיימא של האו"ם, והציבה לעצמה למטרה בשנתיים האחרונות לקדם ערכים אנושיים, חברתיים וסביבתיים. 

מבין המדדים שקבע האו"ם, אוניברסיטת חיפה הגיעה למקום התשיעי בעולם בקטגוריית השוויון המגדרי (לעומת מקום 55 בשנת 2022) ומקום 28 בקטגוריית שלום, צדק וחוזק המוסדות (לעומת מקום 95 ב-2022).

פרופסור גור אלרואי, רקטור אוניברסיטת חיפה אמר עם פרסום תוצאות מדד: "על האוניברסיטאות במאה ה-21 חלה החובה להיות חלק מהמרקם החברתי, המקומי והגלובלי. עלינו להשפיע, להיות מעורבים ולקחת חלק בפתרון האתגרים הגדולים של האנושות. אנחנו באוניברסיטת חיפה בוחרים להיות מגדלור של ערכים והשכלה גבוהה לחברה הישראלית כולה ולא 'מגדל שן'. אנו מחוייבים להמשיך להיות עוגן אסטרטגי של החברה הישראלית ולהיות אוניברסיטה משפיעה, הבית האקדמי של כל מי שרוצים ורוצות להשפיע על החברה הישראלית ועל האנושות בכלל".