מיזם חברתי ייחודי בשם "חולמות בעברית" מפגיש מדי שבוע בין סטודנטיות מהמכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע לבין עובדי ועובדות הניקיון במכללה, עולים בני העדה האתיופית, ללימוד משותף של השפה העברית. 

בינואר האחרון זכה המיזם במקום הראשון בהאקתון "מובילים שינוי", שנערך במכללה, לפיתוח ועידוד מיזמים חברתיים לקידום שוויון הזדמנויות וסיוע לקהילות בחברה. במסגרת התחרות, פיתחו הסטודנטיות קורס ללימוד השפה העברית עם ליווי מקצועי של מרצות בחוג ללשון, שתוקצב על ידי המכללה לטובת רכישת ספרי לימוד ועזרים נדרשים. אגודת הסטודנטים במכללה תרמה אף היא למיזם, ורכשה מחברות ותיקים ממותגים עבור העובדות ועובדי התחזוקה.

"חולמות בעברית" הוקם במטרה לאפשר לעובדות ועובדים שחווים קשיים בעברית לרכוש כלים חיוניים על מנת לצלוח את מחסומי השפה בחיי היומיום ונראה שהמיזם משיג את המטרה. "בזכות הקורס אני יכול לדבר עם ישראלים אחרים בשפה העברית ולהבין מכתבים שבעבר לא הייתי מצליח לקרוא", משתף בהתרגשות וואניו טגיו, עובד תחזוקה המשתתף בקורס. "סוף־סוף אני יכול לעזור לילד שלי עם שיעורי הבית כשהוא חוזר מבית הספר. אני חושב שיותר מהכל, הפרויקט עוזר לי להרגיש שאני מעורב יותר בחברה הישראלית".

"הרעיון נולד מתוך הרצון לראות את 'האנשים השקופים' בחברה", מספרת פנינה פדרמן, סטודנטית לחינוך במכללת קיי, שיזמה את הפרויקט. "הכל התחיל כשפניתי לעובדות הניקיון המסורות במכללה שאינן דוברות עברית, עולות מאתיופיה, ושאלתי אותן מה יכול לסייע להן להשתלב.

התשובה הגורפת שקיבלתי מהן הייתה 'לימוד עברית'. הגשתי את הצעתי למיזם במסגרת ההאקתון במכללה, ושמחתי מאוד לשמוע שהוא נבחר לאחד משלושת המיזמים הזוכים. מיד עם תחילת הסמסטר התחלנו את הפרויקט, ואני מקווה שהוא ימשיך גם בשנים הבאות". 

מי שהצטרפה לפדרמן היא ראש תוכנית ההכשרה לאומנות במכללה עפרה אראל, השותפה לריכוז הקורס: "מדובר בביטוי לרגישות ולהוגנות חברתית, אך לפני הכל המיזם מבטא את היחס הראוי כלפי אנשים שהגיע הזמן שכולנו נראה את הצרכים שלהם". 

משה שולץ, מנכ"ל המכללה, מוסיף: "היוזמה המדהימה הזו טומנת בחובה אקטיביזם חברתי שמקדם פדגוגיה של צדק מגוון והכלה, ועל כן היא זכתה בתמיכה כספית של המכללה".