נבחרות ישראל בביולוגיה ובמתמטיקה קטפו עשר מדליות באולימפיאדות הבינלאומיות שהתקיימו בימים האחרונים. האולימפיאדה הבינלאומית בביולוגיה, אשר זו השנה השנייה בה ישראל לוקחת בה חלק, נערכה באיחוד האמירויות ובמהלכה זכו ארבעת חברי הקבוצה במדליה - שתי מדליות כסף ושתיים ארד. בנוסף, האולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה התקיימה ביפן, וכל חברי הנבחרת זכו במדליות - מדליית זהב אחת, שלוש כסף ושתיים נוספות ארד.

במשרד החינוך ובמרכז מדעני העתיד בירכו על ההישגים המרשימים של הנבחרות, וציינו כי בשבועות הקרובים יתחרו נבחרות ישראל בכימיה, פיזיקה ומדעי המחשב באולימפיאדות הבינלאומיות במדעים. 

שר החינוך, יואב קיש התייחס להישגים ואמר: "אני גאה בתלמידים ובתלמידות שלנו, חברי וחברות הנבחרות, שהישגיהם המרשימים, המציבים את מדינת ישראל בקדמת הבמה העולמית, מוכיחים שההשקעה בחינוך היא השקעה בעתידה של החברה הישראלית ובעתיד מדינת ישראל וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים המשמעותיים העומדים לפתחנו". 

מנכ"ל משרד החינוך, אסף צלאל, הוסיף: "אני מברך את חברי וחברות הנבחרת, שמעוררים בכולנו השראה עצומה, ומעבירים לכל תלמידי מערכת החינוך את המסר שכל אחד ואחת מסוגל ומסוגלת להגיע למצוינות אישית, אם יבחר להשקיע ולהתאמץ כדי להביא את הפוטנציאל והכישרון לידי מימוש".

הנבחרת בביולוגיה (צילום: משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד)
הנבחרת בביולוגיה (צילום: משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד)

יו"ר מרכז מדעני העתיד, ירום אריאב ציין כי "נבחרות ישראל במדעים מפגינות יכולות גבוהות למול נבחרות של מדינות מרחבי העולם ואנו גאים בהן מאוד על ההישגים המרשימים והמרגשים. ההערכה הרבה היא לא רק על ההישגים, אלא גם ובעיקר על הדרך. חברי הנבחרות, מעוררי ההשראה, בוחרים פעם אחר פעם ללכת בעקבות התשוקה האדירה שלהם לידע, לפתרון אתגרים מורכבים והרצון והיכולת להגיע להישגים משמעותיים, שתהיה להם השפעה על העתיד של כולנו". 

מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד: "הישגי נבחרות ישראל במדעים הם פרי של נחישות, עבודה קשה, התמדה וכישרון יוצא דופן וחברי הנבחרות ראויים להערכה רבה ולתודה גדולה על הגאווה הלאומית שהם מסבים לנו. מרכז מדעני העתיד ימשיך לפעול בשותפות עם משרד החינוך והמוסדות האקדמיים להובלת הכשרה מתקדמת ולהענקת כלים איכותיים, שיסייעו לתלמידות ולתלמידי ישראל לממש את הפוטנציאל שלהם ולהפוך בעתיד לפורצי דרך בתחומי החיים השונים". 

דיקאן הפקולטה למדעי החיים והמנהל האקדמי של נבחרת ישראל בביולוגיה, פרופ' עבדאלסלאם עאזם: "אני מברך את חברי הנבחרת הצעירה והמוכשרת על זכייתה המרשימה במדליות הכסף והארד. זכייה זו הינה תוצאה ישירה של העמל הרב והכשרון העצום הטמון בצעירים שלנו והיא מבטיחה לנו שצפוי לנו עתיד מבטיח בעולם המחקר הביולוגי". 

פרופ' אלון חן, נשיא מכון ויצמן למדע סיכם: "ברכות חמות לנבחרת ישראל לאולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה IMO, אשר סיימה את התחרות עם הישגים מעוררי גאווה. חברות וחברי הנבחרת מהווים השראה במחויבותם ובהשקעתם הרבה, אשר מובילות אותם פעם אחר פעם להצלחות והם מציבים תקווה אדירה לעתיד המדע. אנו שמחים וגאים לתמוך באופן פעיל בחינוך למדע ובטיפוח דור העתיד על ידי הכשרת נבחרת ישראל במתמטיקה במכון ויצמן למדע".