13 תלמידות בוגרות כיתות י"א באשקלון שמעוניינות להגדיל את סיכוייהן להגיע ליחידות הטכנולוגיות המובילות בצה"ל ולתפקידים נחשקים ביחידות אלו, סיימו השבוע תוכנית הכשרה ייחודית בעיר אשקלון. לתלמידות הוענקה תעודה גמר המעידה על הכשרתן.

תוכנית הלימודים שארכה כחודש נבנתה בעזרת בוגרי ממר"ם ויוצאי יחידת 8200 בצה"ל, והצוות הפדגוגי הפדגוגי של תכנית "ניצנים". היא כללה: למידת שפת קוד בפדגוגיה החדשנית של צה"ל, והושם דגש על הקניית מיומנות מקצועית וכלים טכנולוגיים לתלמידות.

הקורס הייחודי התקיים בשיתוף פעולה בין עמותת "בנתיבי אודי" המפעילה את תכנית "ניצנים", עיריית אשקלון וקרן משפחת שעשוע. מטרת התוכנית היא להגדיל את מספר המתגייסות לצה"ל באשקלון להגיע לשררת במסלולי הטכנולוגיה והסייבר בצה"ל.

רועי כהן, מנהל הארצי של ניצנים: "מדובר בתוכנית חדשנית וייחודית שנותנת ערך מוסף למסיימות הקורס. בחודשים הקרובים נפתח קורסים נוספים להכשרת תלמידות להגיע ליחידות הטכנולוגיות בצה"ל  באשקלון ובישובים נוספים בנגב ובגליל .

יובל זוזט ראש מינהל החינוך והתנו"ס בעיריית אשקלון איחל למסיימות הצלחה במבחני המיון לצה"ל והודה לתוכנית "ניצנים" על הפעילות בעיר אשקלון. מתוכנית "ניצנים" נמסר כי כי 70% מהתלמידות שלמדו בקורסים  לפני הגיוס  הצליחו להשתלב ביחידות הטכנולוגיות בצה"ל".

״ניצנים״ הינה תכנית של עמותת "בנתיבי אודי", בשותפות אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אכ''א, מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה, ומשרד החינוך - שמטרתה לאתר ולהכשיר בני נוער בעלי פוטנציאל ואוריינטציה טכנולוגית בתחום התוכנה והסייבר מהנגב ומהגליל.

התוכנית הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל, קצין קשר בחטיבת הצנחנים שנפל בשנת 1994 בקרב בלבנון.