על רקע המחלוקות סביב סוגית הדת שהתקיימו בחודשים האחרונים בתל-אביב,מערכת החינוך הציונית- דתית רושמת הישג מרשים: בפתחו של חודש אלול נוספו כ-250 תלמידים חדשים בישיבות ובמכינות הציוניות- דתיות בתל אביב- יפו. כיום לומדים בהן כ-850 תלמידים סה"כ, מספר שיא בהיסטוריה של העיר.

זהו שלב נוסף במגמת העלייה, הגידול והצמיחה המתקיימת במהלך העשור האחרון בעיר, כאשר מספר תלמידי הישיבות והמכינות הציוניות- דתיות- הוכפל. חיים גורן, יו"ר סיעת מאמינים וסגן ראש עיריית ת"א: "הנתונים האלה רק מדגישים את החשיבות באחדות בעיר – ולשמחתנו גם את חוסר ההצלחה של מי שמבקש להפר אותה. אנו זוכים לראות שנה נוספת של גידול וצמיחה במספר תלמידי הישיבות בעיר, מה שמעיד על האמונה הגדולה שיש לציבור שלנו בעיר תל אביב- יפו, ועל החשיבות בחיבורים ובחיזוק מוסדות היהדות בעיר. אני מברך את כל התלמידים, אנשי הצוות וראשי הישיבות בשנה טובה, פורייה ומוצלחת".

הרב חיים גנץ, ראש ישיבת מעלה אליהו בתל אביב: "אנחנו פותחים את השנה בעוצמה רבה של לימוד תורה, ממשיכים להתקדם בישיבתנו בקדושה ושמחה ובע"ה לשנה טובה ומוצלחת".

תלמידי ישיבה בתל אביב (צילום:  רועי סולימן)
תלמידי ישיבה בתל אביב (צילום: רועי סולימן)

הישיבות הפועלות כיום בתל אביב- יפו: ישיבת "מעלה אליהו", בראשות הרב חיים גנץ, ישיבת "אורות שאול" בראשות הרב תמיר גרנות, וישיבת "עוז ואמונה" מיסודו של הרב אטינגר זצ"ל, תחת מוסדות "בני דוד" ובראשות הרב יצחק פנירי וישיבת "שירת משה" בראשות הרב מאלי. כמו כן, פועלות בעיר ישיבת "עטרת נחמיה" בשכונת נחלת יצחק ו"לב תל אביב" בצפון הישן.