בצל החשש הביטחוני, הורים לילדים באשכולות גני ילדים עירוניים במרכז תל אביב טוענים על היעדר הצבת מאבטח חמוש בכניסה וקיפוח לכאורה לעומת אשכולות אחרים באותו אזור, בהם דווקא כן הוצבו מאבטחים.

"סומכים יותר מדי על המזל": הורים חוששים לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך
בחזרה לכיתות: 67% ממוסדות החינוך שבו ללמידה פיזית

"רובעים 3 ו-4 במרכז תל אביב מלאים בפרויקטים של תמ"א ובאתרי בנייה, ואנחנו חוששים בימים של מתיחות ביטחונית לשלוח את הילדים לאשכולות גנים שאין בהם מאבטח חמוש בכניסה", סיפרה אם לילד בגן באזור. "לא מובן מדוע לא מוצב מאבטח חמוש בכניסה לכל אשכול גנים. הרי העירייה הודיעה שמאות פקחים יוסבו מאכיפה לסיוע לשעת חירום, מדוע לא ניתן להסב תוך זמן קצר כמה מהם כדי שיאבטחו את גני הילדים? מדוע עירייה עם תקציב ענק, כמו תל אביב אינה מממנת הצבת מאבטחים בכל הגנים העירוניים, כמו בערים אחרות? הביטחון של הילדים חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות".

עוד טענה האם, כי קיימת תחושת אפליה. "באחד מאשכולות הגנים במרכז העיר, מוצב מאבטח חמוש בכניסה גם בימי שגרה ולא רק בתקופת חירום וידוע לנו על ילדים של מפורסמים ועובדי עירייה שהיו באותו אשכול גנים. זה צירוף מקרים?".

במכתב דחוף לעירייה ששלחו הורים לילדים מאשכולות שאינם מאובטחים על ידי מאבטח חמוש בכניסה, התריעו: "לא ניתן כל מענה לאבטחת הגן מפני חדירה ופעולות טרור אפשריות. לא ידוע לנו על תגבור קבוע של האבטחה למשך כל שעות היום סביב האשכול על ידי הסיירת העירונית, כפי שנעשה ביחס למוסדות חינוך אחרים".

בהמשך מכתבם החריף, כתבו עוד ההורים: "אין מדובר בחשש בעלמא. השכונה שלנו מלאה בעשרות אתרי בנייה, לא מעט מהם סמוכים לאשכול, בו הפעילות נעשית במבואה במרחק נגיעה וראייה מעוברים ברחוב".

בסיום מכתבם דורשים ההורים: "לא ניתן לעצום את העיניים ולטמון את הראש בחול לנוכח החשש המוחשי מפגיעה בילדינו, בשעה שהם נמצאים בגן. זוהי אחריותה המלאה של העירייה לתת לכך מענה. דמם של ילדינו אינו הפקר".

בתגובה לפניית "מעריב", מעיריית תל אביב לא נמסרה תגובה על הטענות לאפליה לכאורה.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "מיומה הראשון של מלחמת 'חרבות ברזל', מפעילה עיריית תל אביב כוחות עירוניים שונים להגברת האבטחה וחושת הביטחון האישי בפרט בסביבת מוסדות חינוך. כלל בתי הספר ואשכולות גני הילדים, שהם בעלי תקן אבטחה בשגרה, מאובטחים על ידי מאבטחים חמושים ובעלי הכשרה נדרשת, כשם שנעשה בשגרה. נדגיש, כי משטרת ישראל הינה בעלת הסמכות הבלעדית לקבוע תקני אבטחה למוסדות השונים.

כלל המסגרות שאין להן תקן אבטחה בשוטף מאובטחים באופן רוחבי, הכולל סיורים חמושים של סיירת סל"ע וביטחון המזוהים באמצעות ווסט ביטחון עליו כתוב 'בשירות עיריית תל אביב' ועשרות חיילים אשר מזוהים באמצעו מדים ובעלי נשק ארוך, הפזורים בשכונות מגורים וסביב מסגרות החינוך הפועלות בהם. בנוסף, החמ"ל העירוני עוקב אחר אירועים חשודים בעזרת כ-4,000 מצלמות הפזורות בעיר ויקפיץ כוחות לכל אירוע חריג.

נציין כי פקחי העירייה עסוקים בימים אלה במשימות חירום רבות בתחום התפעול העירוני וחלקם אכן שולבו באבטחת המרחב הציבורי סביב גני הילדים. בימים אלו פועלת העירייה על מנת לשלב עובדי עירייה במשימות הסירו סביב גני הילדים".