"לקראת דיוני תקציב 2024, ונוכח העלייה הדרמטית – זו הנוכחית וזו הצפויה – במצבי חרדה, טראומה, לחץ ודיכאון של תלמידים ותלמידות, אנו פונים אליך בבהילות וקוראים לך להבטיח תקציב תוספתי עבור הרחבת המענים הנפשיים בתוך מערכת החינוך, כחלק מתיעדוף נושא בריאות הנפש לילדים ונוער בתקציב המדינה". 

כך נכתב בפניה המשותפת של המועצה לשלום הילד, הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים והנוער הארצית לשר החינוך יואב קיש. 

במכתב פורטו הנושאים שמחייבים טיפול מידי ומענה בתקציב: הגדלה משמעותית של תקני הפסיכולוגים החינוכיים,  עדכון מפתח התקינה של הפסיכולוגיים החינוכיים, הרחבת תחום האחריות של מערך השירות הפסיכולוגי-החינוכי באופן מלא ומחייב גם לגיל הרך וגם לגילאי תיכון, הרחבת שעות הייעוץ החינוכי ומתן הכשרות לכלל הפסיכולוגים החינוכיים והיועצים החינוכיים במערכת החינוך לטיפול בטראומה ובחרדה. זאת, נוכח העלייה הדרמטית במצוקות הנפשיות, זו שכבר ניכרת וזו שעוד צפויה.

מנכ"לית המועצה לשלום הילד עו"ד ורד וינדמן: "עוד ערב המלחמה, היו הרחבת המענים הנפשיים במערכת החינוך וחיזוק כוח האדם שמספק מענים אלו, חיוניים ודחופים ביותר. האירועים הטראומטיים וחסרי התקדים של השבת השחורה וכן המלחמה והשלכותיה, ללא ספק, מקצינים את המצוקות של ילדים ונוער ומרחיבים את היקפן, והסכנה לבריאותם הנפשית של תלמידי ישראל ברורה ומיידית. בית הספר הוא אחת מהזירות המשמעותיות ביותר לאיתור ילדים אשר חווים מצוקה נפשית. אין עוד מערכת מדינתית אוניברסלית שיכולה לראות את כלל ילדי ישראל באופן יומיומי ולזהות את מצוקתם, מלבד מערכת החינוך. לכן, הרחבת המענים הנפשיים במערכת החינוך והעמדת נושא זה בראש סדר העדיפות של פעילות משרד החינוך, הינן צו השעה".  

מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית: ״את מימדי הפגיעה הנפשית בילדי ישראל עוד לא ניתן לכמת, אולם כבר כעת ברור שהנזק צפוי להיות משמעותי ולכן נדרשת פעולה דחופה באמצעות הגורמים הרלוונטיים בכדי להקטין ככל הניתן את הנזק כבר בטווח הזמן הקרוב״.

ספיר מוספי, יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית: "בעיקר בתקופה הקשה הזאת, אנחנו, התלמידים והתלמידות, זקוקים למישהו שיראה אותנו ויבין את מצוקתנו. תלמידים רבים סובלים מהתקפי חרדה ואינם יודעים כיצד להכיל את המצב המורכב בו אנחנו חיים, רובנו אף לא מצליחים לפנות לעזרה, הנוער חייב תמיכה והבנה שתגיע מגורם שמוסמך לכך. במצב היום, עם כמות המשאבים שמוקצים לבריאותנו הנפשית במערכת החינוך היחס האישי שכל כך הכרחי - לא יכול להתקיים. אנו קוראים למשרד החינוך להקצות משאבים נוספים לבתי הספר לשמירה על בריאותם הנפשית של תלמידי ישראל לקראת אישור התקציב החדש".