עיריית שדרות הודיעה היום (שני) לתושבי העיר על מתווה של חזרה מדורגת לשגרה במערכת החינוך. בהודעה נמסר כי בהמשך להקלות בהנחיות פיקוד העורף, שמאפשרות למידה במוסדות החינוך בשדרות, ובהמשך להחלטת משרד החינוך, כלל מסגרות החינוך בעיר ייפתחו ביום ראשון 3 במרץ. בתוך כך, לשוהים במלונות המפונים נודע כי בידם אפשרות להחליט לחזור לבתיהם או להישאר במלונות עד חודש יולי.

שלוש שניות בין הצלחה לכישלון לאחר פיצוץ מטען: צפו בתיעוד החילוץ הדרמטי של החטופים

"לאחר שבועות רבים בהם ראש העיר, אלון דוידי, דרש מהממשלה לתת לתושבים את האפשרות להחליט אם לחזור לעיר בסוף החודש או להישאר עד חודש יולי, אנו שמחים לבשר כי ניתן האישור העקרוני לשהייה במלונות ובפתרונות דיור אחרים (מענק אכלוס עצמאי) עד 07/07/24. כל תושב יוכל להישאר בבתי המלון או בהסדר מענק אכלוס עד לחודש יולי השנה", נכתב לתושבים.

עוד ציינו בהודעת העירייה כי עדיין מתקיימים דיונים מול משרד ראש הממשלה, מנהלת תקומה ומשרד האוצר בנוגע לגובה מענקי האכלוס ומענקי השיבה לעיר. "ראש העיר עומד על כך שמענקים אלו יהיו ראויים וייתנו מענה הולם גם לתושבים שיבחרו לשהות מחוץ לעיר בתקופה הקרובה וגם לאלו שישובו אליה", צוין. 

בהמשך להקלות בהנחיות פיקוד העורף, שמאפשרות למידה במוסדות החינוך בשדרות, ובהמשך להחלטת משרד החינוך, בשיתוף העירייה, כלל מסגרות החינוך (מעונות, גני ילדים ובתי-ספר) ייפתחו, כאמור, ביום ראשון ה-3 במרץ 2024. מסגרות החינוך המיוחד וקידום נוער ייפתחו ביום שלישי ה-20 לפברואר 2024. בנוסף, תפתח מסגרת חינוך מצומצמת לילדי גן עד כיתה ג' החל מיום ראשון הקרוב, 18/02/24 ועד ה-29/2/24 (כולל). הגנים יפעלו בשכונת נאות השקמה וכיתות בתי הספר במבנה של בי"ס נריה בשעות 8:00-13:00, ללא יום שישי.