בשנת הלימודים תשפ"ד (2024-2023 מספרם של עובדי ההוראה בכלל מערכת החינוך עומד על כ-210 אלף, לעומת כ-203 אלף בשנת הלימודים תשפ"ג – גידול של 3.3%. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בלמ"ס ציינו, כי קצב השינוי השנתי במספרם של עובדי ההוראה משנת הלימודים 2010-2009 עמד על 3.3% בממוצע, בחינוך העברי – 3.4% ובחינוך הערבי – 3%.

עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי בשנת הלימודים 2024-2023 מספר המשרות המלאות עומד על כ-178 אלף, לעומת כ-177 אלף אשתקד (גידול של 0.3%). משנת הלימודים 2010-2009, קצב השינוי השנתי במשרות המלאו במערכת החינוך היה 1.7% בממוצע, בחינוך העברי – 1.9% ובחינוך הערבי – 1.4%.

בשנת הלימודים 2024-2023 מספר שעות העבודה השבועיות עומד על כ-6.39 מיליון שעות לעומת, כ-6.27 שעות אשתקד – גידול של 1.8%. קצב השינוי השנתי במספר שעות העבודה השבועיות במערכת, משנת הלימודים 2010-2009, היה 4.4% בממוצע, בחינוך העברי – 4.6% ובחינוך הערבי – 4%. עוד עולה מהנתונים, כי משנת הלימודים 2010-2009, חל גידול מואץ בהיק ההוראה בכלל המערכת והתווספו כ-77 אלף עובדי הוראה, כ- 38 אלף משרות מלאות וכ-2.9 מיליון שעות עבודה מלאות.

עם זאת, בשנת הלימודים הנוכחית נוספו למערכת החינוך 14,379 עובדי הוראה – 12,411 עובדי הוראה חדשים, לעומת 14,890 אשתקד – ירידה של 16.6%. למערכת החינוך גם נוספו השנה 1,968 עובדי הוראה חוזרים (לאחר הפסקה של שלוש שנים ויותר). שיעורי של עובדי הוראה חדשים בחינוך העברי ירד מכ-8% אשתקד לכ-6.5% השנה וחינוך הערבי מכ-5% לכ-3.9%.

עוד עולה מהנתונים, כי משנת הלימודים 2000-1999 לשנת הלימודים 2023-2022, מספר התלמידים בכלל המערכת גדל בכ-49%, לעומת גידול של כ-66% במספר הכיתות וגידול של כ-80% במספרי המורים והמשרות המלאות.

בחינוך העברי, מספר התלמידים גדל בכ-46%, לעומת גידול של כ-58% במספר הכיתות, גידול של כ-65% במספר המורים וגידול של כ-71% במספר המשרות המלאות ושעות העבודה של המורים. בחינוך הערבי, מספר התלמידים גדל בכ-62%, לעומת גידול של כ-97% במספר הכיתות, זינוק של כ-133% במספר המורים, גידול חד של כ-126% במספר המשרות המלאות וגידול חד נוסף של כ-130% במספר שועת העבודה של המורים.

במהלך שני העשורים האחרונים, ירד ממוצע התלמידים למורה. ירידה בולטת במיוחד היתה בחינוך היסודי הערבי – מ-15.7 תלמידים למורה בשנת הלימודים 2000-1999 ל-11.6 תלמידים למורה אשתקד. ירידה בולטת חלה בממוצע התלמידים למשרה מלאה, חינוך היסודי הערבי – מ-18.9 תלמידים למשרה לאה ל-13.6 (ירידה של 5.3 תלמידים למשרה מלאה).