בחודש שעבר אישרה המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) את התקנות להקלות מיוחדות עבור סטודנטים לקויי למידה, תקנות שבמשך עשור לא נעשה עמן דבר וכעת גם נוסח לראשונה קוד אתי שיפעל במרכזי הלמידה לסטודנטים לקויי למידה. את הקוד ניסחו פורום מנהלי מרכזי תמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה, השופטת בדימוס דליה דורנר ופורום ליקויי למידה במכון מופ"ת. מטרתו לספק הכוונה לנותני השירותים במרכזי התמיכה, לשמור על יושרה ועל כללי התנהגות ולהנחות את נותני השירותים במרכזי התמיכה בעבודתם השוטפת.



משך כתיבת הקוד ארך כארבע שנים והוא יוטמע בכ-60 מרכזי תמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה הפועלים במכללות ובאוניברסיטאות ברחבי הארץ. בין העקרונות המרכזיים בקוד האתי: "אחריותם הראשונית של צוות מרכז התמיכה היא כלפי מקבלי השירות. הצוות יכלול עובדים שעברו הכשרה מתאימה ועליהם להתייחס למקבלי השירות באופן הוגן, בכבוד, ללא הבדל גזע, גיל, מין, דת, לקות, מוצא, מצב בריאותי, מצב סוציו-אקונומי ותוך עבודה מקצועיות על פי סטנדרטים של שמירת סודיות ושמירת פרטיות של מקבלי השירות".



ד"ר אורית דהן, ראש פורום מנהלי מרכזי תמיכה לסטודנטים לקויי למידה, מסבירה ל"מעריב" כי "יש הרבה סוגיות שבמרכזי התמיכה אנחנו מתמודדים איתן שהחוק לא נותן מענה עבורן אבל הן מקיפות אותנו ואנחנו צריכים לתת להן מענה. יש הרבה מקצועות שיש להם קוד אתי - רופאים, עובדים סוציאליים ואצלנו לא היה. הנאמנות שלנו היא קודם כל למקבלי השירות, לסטודנטים וברגע שיש קוד אתי זה נותן ביטחון לסטודנטים שעוזרים להם ושלא נשתמש במידע שהם נתנו לנו כנגדם".