הורי תלמידי כיתות ח' בחטיבת הביניים מופת חופים בחדרה, משביתים מזה שבוע את הלימודים, בגלל שלא מאשרים להם להעביר את ילדיהם לבי"ס אחר. ההורים טוענים כי הובטח להם שליד בית הספר, שכיום לומדים בו מכיתות א' ועד ט', תיבנה קריית חינוך לכיתות י' עד י"ב. לדבריהם, העירייה ומשרד החינוך דחו את הקמת התיכון ומכיוון שיש רק כ-20 תלמידים בכל שכבת גיל, הם החליטו להוציא את ילדיהם מבית הספר, על מנת שיוכלו להשתלב באחד התיכונים בעיר, בו יש הרבה יותר תלמידים בכל שכבה ויהיה להם קל יותר מבחינה חברתית.



בינתיים לשביתה הצטרפו גם תלמידי כיתות ז' וט' וכ-60 תלמידים כבר שבוע נמצאים בבית. אלינה שפירא, יו"ר ועד ההורים של ביה"ס, אמרה ל"מעריב-אונליין" כי "הגענו למבוי סתום ולא מדברים איתנו. הילדים מרגישים כלואים על אף שהצוות החינוכי קשוב ומקסים". לדבריה, היעדר תקציב מספק לביה"ס גורם לכך שלא קיימות בו תוכניות ומגמות ייחודיות. "הבנו שלילדים אין עתיד כאן מבחינת תיכון", אומרת שפירא, קיבלנו החלטה להעביר אותם כבר עכשיו למוסדות אחרים בעיר וכשהגשנו בקשה אמרו לנו שאין מקום, הילדים שלנו בני ערובה".



שפירא מסבירה כי "כל זה היה נסבל עד סוף השנה אם היינו יודעים שמחכה להם בשנה הבאה פלטפורמה חדשה, אבל זה לא הולך לקרות אז אין טעם להמתין. כרגע זה מסב להם רק נזק מבחינה פדגוגית, יש מחנכת ומנהל מדהימים אבל זה לא מספיק, אין להם שום אפשרות להתפתח. כשהם רואים את החברים שלהם שכן עברו בשנה שעברה לבתי ספר אחרים בעיר, הם רואים איזו העשרה קיימת שם - מבחינה חברתית ופדגוגית ולילדים שלנו אין סיכוי לקבל את זה".



משרד החינוך: משרד החינוך פתח את חטיבת הביניים החדשה תוך הענקת משאבים רבים, זאת כדי לענות על הצרכים של האוכלוסייה במערב העיר, שעתידה לגדול מבחינת מספר התושבים. בהתאם לצרכים אלו, ובהתאם לפרוגרמות העירוניות, אנו מקימים גם קריית חינוך, שאמורה להיפתח בספטמבר 2020.



עיריית חדרה: משרד החינוך בשיתוף אגף החינוך השקיע משאבים ומאמצים רבים לפתיחת החטיבה על מנת לספק שירותי חינוך מקצועיים במערב העיר. מדובר בחטיבת ביניים בצמיחה, אשר אגף החינוך והעירייה דואגים לכל המשאבים הנדרשים לצמיחתה, כולל תוכנית להקמת מבנה קמפוס קהילתי חופים. התוכנית נמצאת בתכנון מול משרד החינוך ואגף ההנדסה, כאשר צפי הסיום הוא ספטמבר 2020. בלשכת מנכ"ל העירייה הייתה אמורה להתקיים פגישה בנושא, אותה אולץ המנכ"ל לבטל בעקבות השביתה שיזמו ההורים, וישמח לקבוע מועד חדש לקיומה.