מכה לבנט לקראת הבחירות? בדיון חוזר שקיימה היום (חמישי) הוועדה לתכנון ולתקצוב (הות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה ועסק בנושא הקמת בית ספר לרפואה באוניברסיטת אריאל בשומרון, הוחלט לבטל את הקמתו לאחר ששלושה מחברי הוועדה הצביעו נגד - פרופ' מונא מארון, פרופ' יוסי שיין ופרופ' ישעיהו טלמון, בעוד שני חברים היו בעד - יו"ר הות"ת, פרופ' יפה זילברשץ ונציג הציבור בוועדה שמעון יצחקי.

הדיון החוזר בות"ת התקיים לאחר שהיה חשד בניגוד עניינים בהצבעה הקודמת בה אושרה הקמת הפקולטה לרפואה. החשד עלה מכיוון שד"ר רבקה ודמני, סגנית יו"ר המועצה להשכלה גבוהה וחברת המועצה המאשרת את הכפפת מוסדות הלימודים למועצה להשכלה גבוהה, נכחה במספר דיונים בהם הצביעה בעד הקמת הפקולטה לרפואה, השישית במספר בארץ, באוניברסיטת אריאל החדשה, כשבפועל, באותו הזמן נעשו מאמצים מצד האוניברסיטה למצוא עבורה תקן פרופסור.

שר החינוך ויו״ר המל"ג, נפתלי בנט, שתמך וקידם בהקמת הפקולטה, התייחס לכך ומסר כי "אינני מתכוון לוותר, אלחם בקרטל האוניברסיטאות עד שנקים את הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל".

לאחר מכן כתב בנט בטוויטר כי "לא ייאמן כמה קרטל האוניברסיטאות שם מקלות בגלגלים של הקמת פקולטה לרפואה באריאל. ישראל משוועת לרופאים, והם רק בולמים! לא נוותר עד שנקים את הפקולטה. כפי שהצלחתי לגבור על התנגדותם הלא-עניינית במרכז הבינתחומי, נצליח גם כאן. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה ובקרוב מאד אודיע על צעדיי הבאים".
 


מאוניברסיטת אריאל נמסר כי "הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל היא מהלך מרכזי בפתרון המשבר הלאומי במחסור ברופאים הלומדים בארץ. לצערנו נפלה ההחלטה היום משיקולים זרים. לימודי הרפואה יחלו כמתוכנן באוקטובר הקרוב ואנו בטוחים כי הגורמים המוסמכים לכך יתמכו במהלך חיוני וחוקי זה כדי לאפשר קידום התהליך ללא מכשולים".

ח״כ פרופ׳ יוסי יונה (מפלגת העבודה) בירך על ההחלטה: "ההחלטה להקימה נולדה בחטא הקומבינה של שר החינוך בנט. אני שמח שבזכות התחקיר של אור קשתי ב"הארץ" ובזכות פנייתי ליועץ המשפטי לממשלה בנושא, המל"ג הבין את הטעות שנעשתה והפך את החלטתו. משרד החינוך הוא לא שלוחה של הימין וחשוב מאוד לשמור זאת כך".

רק לפני כחצי שנה אישרה הות"ת לאוניברסיטת אריאל להקים את הפקולטה לרפואה, אשר הייתה אמורה להצטרף לחמש הפקולטות האחרות (תל אביב, הטכניון, העברית, בן גוריון ובר אילן) ושר החינוך בתגובה אמר אז כי "עשינו היום היסטוריה". בעיקרי הדוח, הוועדה מצאה כי התוכנית ללימודי רפואה של אוניברסיטת אריאל עונה על כל הנדרש לשם הכשרה איכותית של דור העתיד של הרופאים בישראל, במתכונת הדומה לזו של בתי הספר לרפואה האחרים בארץ.