בעוד התוכנית הלאומית לקידום המתמטיקה הביאה לעלייה בקרב התלמידים הלומדים מתמטיקה ברמת 5 יח"ל, נראה כי רמת המורים ובקיאותם בחומר הלימוד יורדת עם השנים. לפי נתוני הלמ"ס, שיעור הנבחנים בחמש יח"ל במתמטיקה בבגרות בקרב מורים חדשים להוראת מתמטיקה, נמצא במגמת ירידה: בחינוך היסודי מכ-23% בשנת 2011 לכ-13% ב-2019, בחטיבות הביניים מכ-50% לכ-35% ובחטיבות העליונות מכ-53% לכ-44%.
בחלוקה לפי מגזר, ניתן לראות כי שיעור הנבחנים בחמש יח"ל בבגרות במתמטיקה בקרב מורים חדשים להוראת מתמטיקה נמצא בכלל המגזרים בירידה: בחינוך הממלכתי-עברי מכ-35% בשנת 2011 לכ-21% בשנת 2019, בחינוך הממלכתי-דתי מכ-40% לכ-23% ובחינוך הממלכתי-ערבי מכ-44% לכ 33%.
מנגד, דווקא בקרב המורים לאנגלית, עליהם נשמעת לא אחת ביקורת שהם אינם יודעים את השפה על בוריה ולכן לא יכולים ללמד אותה ברמה גבוהה - יש עלייה ברמת ציונם בבגרות באנגלית. בקרב מורים חדשים להוראת אנגלית, חלה עלייה בחינוך היסודי מכ-99 בשנת 2011 לכ-105 בשנת 2019, בחטיבות הביניים מכ-105 לכ-108 ובחטיבות העליונות מכ-105 לכ-109.
נתונים מעודדים נוספים העוסקים במורים לאנגלית מראים כי שיעור הנבחנים בחמש יח"ל באנגלית בבגרות בקרב מורים חדשים להוראת אנגלית, נמצא גם הוא במגמת עלייה: בחינוך היסודי מכ-51% בשנת 2011 לכ-60% בשנת 2019, בחטיבות הביניים מכ-67% לכ-76% ובחטיבות העליונות מכ-71% לכ-76%.
עלייה נרשמה גם בציון באנגלית בבחינה הפסיכומטרית: בחינוך היסודי מכ-102 בשנת 2011 לכ-106 בשנת 2019, בחטיבות הביניים מכ-108 לכ-118 ובחטיבות העליונות מכ-113 לכ-117.
עם זאת, למרות שלפי חלוקה למגזרים ניכרת מגמת עלייה בשיעור הנבחנים ברמת חמש יח"ל בבגרות באנגלית בקרב מורים חדשים להוראת אנגלית, במגזר הערבי הפערים עדיין גדולים. בעוד בחינוך הממלכתי-עברי כ-81% מהמורים למדו 5 יח"ל אנגלית ו-75% מהמורים בחינוך הממלכתי-דתי, בחינוך הממלכתי-ערבי רק כמחצית מהמורים למדו את מקצוע האנגלית מורחב.