מחקרים מראים: הוראה מקוונת מגבירה תחושות מתח בקרב המרצים באקדמיה

הממצאים מראים כי בנוסף להשפעות הפסיכולוגיות האפשריות על חברי הסגל האקדמאי, ההוראה מרחוק משפיעה לרעה גם בפן הבריאותי, על תפקוד מיתרי הקול שלהם

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
סטודנטים באוניברסיטה העברית
סטודנטים באוניברסיטה העברית | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
3
גלריה

מחקר חדש מצא כי ההוראה המקוונת הסינכרונית שנכפתה על המרצים באקדמיה בישראל משפיעה לרעה על מידת הסטרס שלהם, ובאה לידי ביטוי גם בקולם.

למידה מקוונת
למידה מקוונת | צילום: דוברות משרד החינוך

אף שהמרצים לא חשים בשינויים השליליים בתסמיני קולם בהשוואה להוראה הרגילה, הממצאים מלמדים כי ישנו קשר חיובי בין מידת הלחץ שחווים המרצים בתקופה האחרונה, לבין האופן שבו הדבר משפיע על סימפטומים שליליים בקולם.

כך, קרוב ל־30% מהנחקרים דיווחו שהם הגבירו את עוצמת הקול שלהם בזמן ההרצאות המקוונות מרחוק, ביחס להרצאות פרונטליות רגילות. כמו כן, נמצא קשר חיובי בין הלחץ הפסיכולוגי של מרצים אלו לבין הדיווח על הגברת עוצמת הקול - ושניהם קשורים לעלייה ברמת הסימפטומים השליליים של הקול.

המחקר נערך על ידי פרופ' אבי בסר, קלינאית התקשורת שרי לוטם וד"ר וירג'יל זיגלר־היל. פרופ' בסר, ראש החוג להפרעות בתקשורת, מדגיש כי "חשיבות המחקר היא בעובדה שבעבר נעשו מעט מאוד מחקרים על אודות ההשפעות הפסיכולוגיות והקוליות של מרצים באקדמיה. יתרה מכך, אין בכלל מחקר על חשיפה לאירוע לחץ פסיכולוגי כמו זה שאליו אנחנו נחשפים - מה שמעניק למחקר תוקף חזק".

פרופ' אבי בסר
פרופ' אבי בסר | צילום: צילום פרטי
תגיות:
אקדמיה
/
קורונה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף