מחקר חדש מצא כי ההוראה המקוונת הסינכרונית שנכפתה על המרצים באקדמיה בישראל משפיעה לרעה על מידת הסטרס שלהם, ובאה לידי ביטוי גם בקולם.
אף שהמרצים לא חשים בשינויים השליליים בתסמיני קולם בהשוואה להוראה הרגילה, הממצאים מלמדים כי ישנו קשר חיובי בין מידת הלחץ שחווים המרצים בתקופה האחרונה, לבין האופן שבו הדבר משפיע על סימפטומים שליליים בקולם.
כך, קרוב ל־30% מהנחקרים דיווחו שהם הגבירו את עוצמת הקול שלהם בזמן ההרצאות המקוונות מרחוק, ביחס להרצאות פרונטליות רגילות. כמו כן, נמצא קשר חיובי בין הלחץ הפסיכולוגי של מרצים אלו לבין הדיווח על הגברת עוצמת הקול - ושניהם קשורים לעלייה ברמת הסימפטומים השליליים של הקול.
המחקר נערך על ידי פרופ' אבי בסר, קלינאית התקשורת שרי לוטם וד"ר וירג'יל זיגלר־היל. פרופ' בסר, ראש החוג להפרעות בתקשורת, מדגיש כי "חשיבות המחקר היא בעובדה שבעבר נעשו מעט מאוד מחקרים על אודות ההשפעות הפסיכולוגיות והקוליות של מרצים באקדמיה. יתרה מכך, אין בכלל מחקר על חשיפה לאירוע לחץ פסיכולוגי כמו זה שאליו אנחנו נחשפים - מה שמעניק למחקר תוקף חזק".