השר לשעבר, ח"כ אלי כהן, יעלה לדיון במליאת הכנסת יום רביעי הצעת חוק הקובעת כי כלל תלמידי כיתה יב' יזכו לקורס הכנה למבחן הפסיכומטרי במימון המדינה כחלק מתוכנית הלימודים.

ח"כ אלי כהן אמר כי "הצעת החוק לפסיכומטרי חינם לכלל התלמידים בישראל, נועדה לתת הזדמנות שווה לכולם, שכן מרכיב הפסיכומטרי הוא בעל משקל מהותי בתנאי קבלה לאוניברסיטה ואין כל סיבה שחוסר יכולת כלכלית יהווה חסם בעבור אלו השואפים להגיע למוסדות האקדמיים".

על פי הצעת החוק של ח"כ אלי כהן, שעולה להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב, תממן המדינה לתלמידי כיתה יב' קורס הכנה למבחן הפסיכומטרי.

הרקע להצעת החוק הינו העובדה כי תנאי הקבלה למוסדות האקדמיים נגזרים כיום מציוני תעודת הבגרות ומציון הבחינה הפסיכומטרית. מרכיב המבחן הפסיכומטרי בתנאי הקבלה לאוניברסיטה הוא בעל משקל מהותי ועלות הכנה ראויה לבחינה מסתכמת בכמה אלפי שקלים.

הדבר יאפשר לתלמידים ממשפחות אמידות להיערך כראוי בעוד עבור מעוטי היכולת הוא מהווה חסם. על כן, על פי הצעת החוק כל תלמידי כיתה י"ב יזכו לקורס הכנה למבחן הפסיכומטרי במימון המדינה.

הדבר כאמור ישווה את התנאים בהם כל תלמיד ייערך למבחן הפסיכומטרי ובתקווה יקל גם על הסטודנטים מהמעמד הכלכלי חברתי הנמוך להתקבל למקצועות לימוד אקדמיים נחשבים יותר.