בוגרי אוניברסיטת תל אביב בצמרת היזמות העולמית: 814 יזמים בוגרי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, שהקימו 677 חברות שגייסו הון בהיקף כולל של 26.5 מיליארד דולר, מציבים את אוניברסיטת תל אביב במקום ה-7 בעולם, והראשון מחוץ לארה"ב,  בדירוג Pitchbook היוקרתי.  

הדירוג, הנערך מדי שנה על-ידי חברת המידע העסקי Pitchbook , מדרג את 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם במספר הבוגרים היזמים שגייסו כסף מקרנות הון סיכון. בראש הרשימה מדורגות אוניברסיטאות העילית בארה"ב: 1. סטנפורד 2. קליפורניה 3. הרווארד 4. MIT.  בנוסף, אוניברסיטת תל אביב מקדימה ברשימה אוניברסיטאות מובילות כמו ייל (מקום - 10)  UCLA(11) ופרינסטון (12). 

בין החברות הגדולות שהקימו בוגרי תל אביב מציין המדד את החברות: Generate ($3.3B); Fireblocks ($1.2B); Trax ($1.1B); Varo ($992M); Celsius ($948M). לפי דירוג PitchBook, שלוש אוניברסיטאות ישראליות נוספות נכללו ברשימה היוקרתית: הטכניון מדורג במקום ה-15, האוניברסיטה העברית במקום 31 ואוניברסיטת בן גוריון במקום ה-45.

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת: "הצלחתם המסחררת של בוגרינו מעידה בראש ובראשונה עליהם, אך אוניברסיטת תל אביב גם כן מנסה כמיטב יכולתה לטעת בהם את רוח היזמות והחדשנות. לא במקרה, פועל בקמפוס מרכז יזמות מפואר אשר צפוי להתחזק בשנים הקרובות ולצייד את תלמידינו ותלמידותינו, מן המדעים המדויקים, דרך מדעי החברה וכלה במדעי הרוח, בכלים ובמוטיבציה החיונית ליזמות, בכל התחומים: הטכנולוגיים והחברתיים גם יחד". 

פרופ' משה צבירן, מנהל מערך החדשנות והיזמות באוניברסיטת תל אביב, אמר כי "אוניברסיטת תל אביב ממשיכה לבסס את מקומה כאוניברסיטה היזמית של מדינת ישראל וכמובילה עולמית בהצמחת בוגרים יזמים שמייסדים חברות, מגייסים כסף מקרנות הון סיכון, ומצעידים קדימה את כלכלת ישראל. הטיפוס של אוניברסיטת תל אביב למקום השביעי בדירוג פיצ'בוק הוא עוד מדד לאיכויות הגבוהות של בוגרי האוניברסיטה ותרומתו של האקוסיסטם היזמי בקמפוס שפועל  בצורה פרואקטיבית בקידום הנושא בקרב הסטודנטים והסגל".