הם חגגו את יציאתם לפנסיה, אחרי עשרות שנים של עבודה בהוראה, במסיבות חגיגיות. עם חבריהם לעבודה הקרינו מצגות מרגשות ונפרדו בדמעות, אבל מסתבר שלא להרבה זמן. כבר למחרת מסיבת הפרישה של דבורה עזאגווי, אחרי 44 שנות עבודה בהוראה, היא ידעה שתמשיך להגיע לבית הספר וללמד בהתנדבות במסגרת פעילות עמותת "ידיד לחינוך" ובליווי עיריית נוף הגליל: "השליחות בעבודת המורה היא לא קלישאה והיא בוודאי לא נגמרת בגיל הפנסיה שנקבע על ידי המדינה". 

דליה גלרון פרשה לפני 5 שנים וממשיכה להתנדב בבית ספר "עצמון". באמצעות שיעורים פרטניים היא מסייעת לתלמידים מתקשים בלימודים ומחזקת תלמידים שמתמודדים עם קשיים חברתיים: "העבודה של המורים נעשית קשה יותר משנה לשנה. הקושי נובע מהמציאות והביאה את הילדים להיות חשופים רוב שעות היום למסכים ואת ההורים להיות טרודים רוב שעות היום בעבודה לצורך פרנסה. התוצאה הבלתי נמנעת היא בעיות קשב וריכוז".

המורה רבקה מנדלוביץ' בת 70 פרשה אחרי 32 שנות עבודה. היא ממשיכה להגיע פעמיים בשבוע לבית הספר ארבל וללמד את התלמידים בשיעורים פרטניים  "העבודה בבית הספר היא הדבר שממלא אותי. לא פעם שואלים אותי אם זה לא בא על חשבון הנכדים שלי ואני עונה שלהיפך זה מוסיף לזמן האיכות שלי איתם".  

שטיימן הילה בת ה 76 היא המבוגרת בקבוצת המורים הפנסיונרים. הילה פרשה לפני 9 שנים וממשיכה להגיע בדיוק של שעון לבית הספר לפחות פעמיים בשבוע: "ילדים נותנים חיים. הם לא בוחנים אותך לפי גיל אלא לפי רמת האהבה שאתה מעניק להם ואי אפשר לעבוד עליהם, הם מזהים מקילומטר מורה שאוהב אותם ויודעים להחזיר אהבה". 

המורה אתי הורוביץ' מספרת שעבודת ההוראה סייעה לה ברגעים הקשים בחייה כשאיבדה לפני חמישה חודשים את בעלה ברוך לאחר מאבק כואב במחלת הסרטן: " הייתה לי התלבטות אם לחזור לכיתה מיד אחרי השבעה אבל כשראיתי  את העיניים העצובות של הילדים היה לי ברור שאני חוזרת ורק הילדים יחזירו אותי לחיים, פה זה החיים שלי".

המורה ורדה עברי 72 מחלקת את הזמן של תשעת נכדיה  ו90 התלמידים שהיא מלמדת בבית ספר עצמון. המורה פרומה טייכטל הסבירה כי מערכת החינוך היא כמו צבא שלא יכול להישען רק על חיילי הסדיר וצריך גם אנשי מילואים .

בקבוצת הנשים המתנדבות בולט גבר אחד, דני לוי ששימש במשך 43 שנים בתפקידי חינוך ויום לאחר פרישתו מניהול בית ספר חב"ד  הוא חזר על תקן מתנדב בכל משימה שתתבקש: " אני מגיע כל יום לבית הספר בודק מה צריך ועושה מה שאני יכול, פרשתי לפני שנתיים אבל העבודה לא פרשה ממני, כל עוד אני יכול לתרום לבית הספר ולמערכת החינוך אעשה זאת בשמחה גדולה ובתחושה  של סיפוק עצום.  ורדה הופמן מנהלת עמותת "ידיד לחינוך" בנוף הגליל אומרת כי המתנדבים במערכת החינוך הם נכס עצום "אין תחליף לניסיון שהם מביאים, לידע, להבנה וליכולת להכיל".

ראש העיר רונן פלוט אמר כי למורים הפנסיונרים יש חלק משמעותי בהישגי מערכת החינוך בנוף הגליל שזכתה השנה בפרס החינוך המחוזי ומועמדת לפרס הארצי: "מערכת החינוך בנוף הגליל היא משפחה אחת גדולה ומשפחה לא עוזבים בגיל פנסיה. להיפך הקשר רק הולך ומתחזק ואין הוכחה טובה לכך מאז נבחרת מורי הזהב שלנו".