בעוד כשבועיים תצוין שנה לפטירתה של אסתר פולארד ז"ל, רעייתו של יהונתן. בעקבות מסע חייה והמסירות שלה בעניין שחרורו מהכלא בארה"ב, מובילה כעת ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) יוזמה להנצחתה במוסדות החינוך.

"אסתר נשאה על גבה את החוב המוסרי של מדינת ישראל ועם ישראל כולו כלפי יהונתן", היא אומרת בשיחה עם "מעריב".
בימים אלה עובדת ח"כ וולדיגר ביחד עם פעילי המטה לשחרור פולארד לשעבר להנציח את זכרה ומורשתה של אסתר פולארד במערכת החינוך כבר לקראת יום השנה הראשון לפטירתה.

הצעד הראשון שעשתה וולדיגר הוא פנייה לשר החינוך הטרי יואב קיש במכתב, שבו ביקשה ממנו לקיים שעת מחנך לזכרה של פולארד על מנת להנציח את פועלה. "זוהי הזדמנות משמעותית להעלות על נס את גבורתה של מי שפעלה כ׳צבא של אישה אחת׳ ואת ערכי הערבות ההדדית, הכרת הטוב, האחריות והאמונה הבאים לידי ביטוי בסיפור חייה״.

עוד הוסיפה כי "אסתר פולארד היא דמות המשקפת גבורה נשית ותעצומות נפש אדירות, שהצליחו להחזיק את יהונתן פולארד בחיים במשך 30 שנות כלא וייסורים ולהחזיר אותו חי לארץ ישראל. את סיפור חייהם המיוחד של יהונתן ואסתר פולארד צריך לספר על כל במה. שנים מחייו העביר יהונתן בכלא האמריקאי, אך את סיפורה המיוחד של אסתר רעייתו, שלקחה על עצמה כמשימת חיים לשחררו משם - צריך להעלות על נס. היא גיבורה אמיתית, מהנשים החזקות ביותר, שלא ויתרה לרגע".

אסתר נישאה ליהונתן בעת שריצה עונש מאסר עולם בכלא האמריקאי. במשך שנים רבות פעלה לשחררו, כאשר בין היתר היא עבדה מול הגורמים הפוליטיים בארץ ובארה"ב. בכל פעם שהתאפשר לה ביקרה פולארד את בעלה בכלא.

שנה לאחר שעלו בני הזוג ארצה, בתום חמש שנים משחרורו של יהונתן ממאסר, נפטרה אסתר פולארד ממחלת הסרטן, שעמה התמודדה לאורך שנות המאבק הארוכות.

במקביל להנצחה פועל פולארד עצמו בימים אלו להקמת מיזם נוסף לזכרה - מרכז לחינוך יהודי שייקרא על שמה של אסתר.