למרות המחסור החריף במטפלים פרא־רפואיים במקצועות שונים להתפתחות הילד, ממשיך להתעכב האישור לפתיחת מסלול לימודים לריפוי בעיסוק באוניברסיטת בן־גוריון בבאר שבע.

באוקטובר 2021 אישרה המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) את בקשתה של האוניברסיטה לפתיחת המסלול, וזו הגישה לה תוכנית לימודים מפורטת. למרות זאת, עד היום לא ניתן האישור הסופי לפתיחת החוג. דדי עטאס, מנכ"ל עמותת אלו"ט לקידום ילדים ובוגרים עם אוטיזם, פנה בשבוע האחרון במכתב דחוף אל יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב במל"ג, פרופ' יוסי מקורי, שבו הוא מפציר בו לפעול לזירוז ההליך - "קיימת דחיפות מיוחדת באישור סופי לפתיחת המסלול כך שתתאפשר קליטת סטודנטים לשורותיו כבר בשנת הלימודים הקרובה".

עטאס מדגיש כי המחסור במטפלים בולט באופן מיוחד בפריפריה הדרומית על פי דוח צוות ממשלתי בין־משרדי שבחן לפני שנה את הסוגיה, כשרק בתחום הריפוי בעיסוק חסרים בישראל 2,570 מטפלים.

"מחסור זה משליך באופן ישיר על קבלת מענים טיפוליים הנדרשים בקרב פעוטות וילדים כחלק מהתערבות מוקדמת או שיקומית, ומביא לצמצום הולך וגדל בגישה אליהם", אומר מנכ"ל אלו"ט ומדגיש: "מטרידה במיוחד העובדה כי המחסור עומד במגמה הפוכה לגידול הקיים במספר הילדים הזקוקים לטיפולים בהתפתחות הילד בכלל וילדים על רצף האוטיזם בפרט, אשר מספרם בין השנים 2017־2021 גדל על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי בכ־120%".