TEALS - Technology Education and Learning Support - היא תוכנית התנדבותית עולמית של חברת מיקרוסופט, הפועלת בארץ בשיתוף בנק הפועלים ובהובלת עמותת תפוח, ובמסגרתה מתנדבים מהתעשייה הטכנולוגית תומכים ומתגברים את לימודי מדעי המחשב בבתי ספר תיכוניים.

במהלך עשר השנים האחרונות, 85 אלף תלמידות ותלמידים ברחבי העולם נטלו חלק בתוכנית שהשנה החלה לפעול גם בשמונה ערים בישראל: חדרה, פתח תקווה, בת ים, רמלה, קריית מלאכי, קריית גת, טירה וכפר קרע.

התוכנית החלה לפעול בתחילת שנת הלימודים הנוכחית עם כ־450 תלמידים ב־10 בתי ספר שבהם פועלת מגמת מדעי המחשב בכיתות י׳, יא', יב' שמקבלים ליווי מקיף של מתנדבים מתעשיית ההייטק באופן מקוון ובמפגשים פרונטליים בבתי הספר ונהנים מתמיכה בלימודים התיאורטיים ומליווי של הפרויקטים המקצועיים.

התלמידים מקבלים הצצה לעולם המחשוב והתכנות, נחשפים לפרקטיקה היישומית בשטח ובכך גם מעלים את המוטיבציה לתעסוקה בתחום ההייטק בעתיד. בפתיחת התוכנית הוזמנו התלמידים מכל שמונה הרשויות שבהן היא פועלת לאירוע פתיחה מרשים במרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, ובו שמעו על עולמות הסייבר, כמו גם על התנהלות פיננסית נבונה, והחודש יתארחו התלמידים בקמפוס של מיקרוסופט בהרצליה ויסיירו במשרדי החברה.

ענת צור, מנכ"לית עמותת תפוח, מספרת: "העמותה פועלת לקידום שוויון דיגיטלי והנגשת הטכנולוגיה במטרה לצמצם פערים בחברה הישראלית ואנחנו מאמינים שהנגשה טכנולוגית במערכת החינוך היא הדרך המשמעותית לחולל שינוי אמיתי. שיתוף הפעולה שלנו עם מיקרוסופט ובנק הפועלים מאפשר לנו להשפיע על הזירה החינוכית בארץ ואנחנו פועלים לביסוס התוכנית ולהרחבתה, בדגש על הפריפריה החברתית־גיאוגרפית".

עו"ד הילה היבש, סמנכ"לית ייעוץ משפטי, קשרי ממשל ואחריות חברתית במיקרוסופט ישראל, מוסיפה: "אנחנו שמחים לסייע בצמצום הפערים בחברה הישראלית ולאפשר שוויון הזדמנויות לכל תלמיד. כולנו תקווה כי בני הנוער שכיום לוקחים חלק בתוכנית, יעמדו בעתיד בחזית החדשנות הטכנולוגית הישראלית".

עופר סמו, מנהל התנדבות עובדים במרכז לבנקאות חברתית של בנק הפועלים אומר: "לקחנו על עצמנו להשפיע על החינוך הטכנולוגי של בני נוער ולתרום בכך לעתידם של ילדינו. זהו אחד התחומים החשובים שישפיע על עולם התעסוקה העתידי ויתרום לצמצום פערים סוציו־אקונומיים".