על רקע המחסור במטפלים פרא־רפואיים בארץ בשל אוזלת ידה של הממשלה, עמותת אלו"ט למען ילדים ובוגרים אוטיסטים מרימה את הכפפה ומציעה בימים אלה תמריצים לסטודנטים במקצועות הבריאות בשנת הלימודים האחרונה שלהם - 75% מימון עם התחייבות שלהם לבוא לעבוד באלו"ט בתום לימודיהם. היוזמה היא מתוך רצון להרחיב את היקף אנשי המקצוע הצעירים המתמחים בטיפול בילדים ובוגרים אוטיסטים.

קופות החולים מתמודדות כבר שנים עם מחסור אקוטי בכוח אדם של מטפלים פרא־רפואיים שחסרים מאוד גם לעמותות כמו אלו"ט, שהן בין היתר זכייניות של הממשלה בהפעלת גני ילדים שהמדינה אמורה לספק בהם שירותים כאלה (גני תקשורת). כל זאת הן בגלל תנאי שכר נמוך במערכת הציבורית והן בגלל מחסור בסטודנטים שילמדו את המקצועות הנדרשים האלה.

כעת, בזכות היוזמה של אלו"ט, סטודנטים שמוכשרים להיות עובדים סוציאליים, פסיכולוגים התפתחותיים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים ומנתחי התנהגות יוכלו לזכות במלגת לימודים משמעותית ולהרוויח שקט כלכלי בשנת הלימודים האחרונה - לצד הבטחת מקום תעסוקה והתמקצעות בטיפול ייעודי באתגרי אוכלוסיית האנשים על הרצף האוטיסטי, שגדלה מדי שנה בכ־16%.

רונית שוסל, מנהלת החטיבה לפיתוח ידע, מחקר והכשרה באלו"ט, אומרת ל"מעריב": "הסטודנטים יוכלו לבחור בין מגוון מסגרות לפעוטות, ילדים או בוגרים ותחת מעטפת של הדרכות והשתלמויות. מדובר באופק להתפתחות מקצועית בעמותה שרואה את העובדים ומשקיעה בהם.

"כבר לפני שנתיים וחצי נדרש משרד הבריאות לרפורמה, כדי להפחית את ההוצאה הפרטית של הורים על טיפולים פרטיים וקיצור זמני ההמתנה לטיפולים בקהילה, הנובעים מהמחסור במטפלים ותמרץ אז את קופות החולים לקלוט מטפלים נוספים. אבל התחלפותן מאז של שלוש כנסות ושל שלוש ממשלות לא הביאה לטיפול שורש בשתי הבעיות הקשות – ההכשרה האקדמית שאינה בהיקף מספק והתמריץ הכלכלי למטפלים עצמם לעבודה במערכת הציבורית".