בשנים 2022-2012 חלה עלייה בכלל המערכת בשיעור המורים להוראת עברית, מתמטיקה ואנגלית עם רקע השכלתי/הכשרתי מתאים להוראת המקצוע, למעט שיעור המורים להוראת עברית בחטיבת הביניים שבו חלה ירידה קלה - כך עולה מדו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם היום (רביעי).

בבתי הספר היסודיים:

  • בקרב מורים להוראת עברית עלה שיעור ההתאמה למקצוע מ-24.2% בשנת 2012 ל-25.4% בשנת 2022.
  • בקרב מורים להוראת מתמטיקה עלה השיעור מ-27.7% ל-37.0%, בהתאמה.
  • בקרב מורים להוראת אנגלית עלה השיעור מ-54.4% ל-70.1%, בהתאמה.

בחטיבת הביניים:

  • בקרב מורים להוראת עברית ירד שיעור ההתאמה למקצוע מ-63.0% בשנת 2012 ל-61.9% בשנת 2022.
  • בקרב מורים להוראת מתמטיקה עלה השיעור מ-60.8% ל-75.4%, בהתאמה.
  • בקרב מורים להוראת אנגלית עלה השיעור מ-62.9% ל-78.3%, בהתאמה.

בחטיבה העליונה:

  • בקרב מורים להוראת עברית עלה שיעור ההתאמה למקצוע מ-63.0% בשנת 2012 ל-65.6% בשנת 2022.
  • בקרב מורים להוראת מתמטיקה עלה השיעור מ-61.5% ל-77.6%, בהתאמה.
  • בקרב מורים להוראת אנגלית עלה השיעור מ-58.0% ל-73.7%, בהתאמה.