מעטים האנשים שיודעים להסביר איך בדיוק עובד ChatGTP - צ'טבוט הבינה המלאכותית של חברת OpenAI. מה שרבים מבינים לאחר שימוש קל בלבד הוא שאחריו העולם לא יהיה דומה לשום דבר שהכרנו. עם השקתו, סטודנטים באקדמיה החלו להיעזר בו כמקור מידע, גולשים סקרנים ניסו להתקיל אותו בכל נושא שעלה על דעתם - ואפילו חברת הכנסת שרן השכל השתמשה בו כדי לכתוב את אחד מנאומיה. במערכת החינוך מנסים להיאבק במהפכת הבינה המלאכותית ולהוקיע אותה מבתי הספר, אולם בעיריית תל אביב כבר השכילו להבין שההפך הוא הנכון. "למה להשתמש בזה? כי זה קיים", מדייקת במשפט אחד שרון מיכאלי רמון, מנהלת בית ספר לטבע שבתל אביב. 

"קיבלתי לידיי את מושכות הניהול של בית הספר לטבע השנה, ואחת ההחלטות הראשונות שקיבלתי הייתה שחייבים להשתמש בתוכנות AI כמו DALL-E מחולל הציורים וצ'אט ה-GPT ככלי חינוכי". רמון מסייגת מעט את דבריה ומדגישה כי "אמנם לכלי הזה יש הרבה טעויות, אך החוכמה היא לעבוד איתו בשיתוף פעולה ולהוכיח לתלמידים שאפשר ללמוד בעזרתו במקום פשוט להעתיק ממנו, ולשלב עם כלים אחרים של ידע וחשיבה".

"עיריית תל אביב שמה לה למטרה להכין את התלמידים לשוק התעסוקה המודרני, שבו הולך וגובר השימוש בכלים כדוגמת ChatGTP - ואלה רק ילכו ויתרחבו עם השנים. אנו רוצים לחנך את התלמידים לחשיבה ביקורתית מול כלים טכנולוגיים", הסבירה רמון. "כשמשתמשים בכלי מתוחכם כל כך, המטרה היא לשאול שאלות מורכבות, להבין איך להציג לו שאלה יותר מורכבת ובכך לפתח חשיבה".

ההתקדמות של עיריית תל אביב לעבר חדשנות חינוכית הגיעה לנקודת שיא חדשה בכנס SEL שדרות תל־אביב-יפו, "מציאות בהפרעה, חינוך בתנועה", שהתקיים אתמול. גדולי אנשי החינוך מגדירים את השימוש בצ׳אט כמהלך פורץ דרך, שתכליתו פיתוח יעדים התפתחותיים רב-גיליים ורב-תרבותיים - והתקדמות לעבר למידה רגשית-חברתית במערכת החינוך.