באיגרת שפרסם היום (שני) פורום רמ"א של נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך, הביעו החותמים דאגה מהקרע ההולך ומעמיק בחברה וקראו למנהיגי הציבור לפעול לחיזוק הלכידות בעם. יו"ר הפורום פרופ' חיים שקד אמר: "יש לנו תפקיד חשוב כגורם ממתן".

באיגרת שכותרתה "אנשים אחים אנחנו", עליה חתומים 19 פרופסורים, נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך מכלל המגזרים בחברה הישראלית, נכתב: "אנו, נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך, קוראים למנהיגות ולכלל הציבור לשמור מכל משמר על האחדות בחברה הישראלית. בחברה דמוקרטית מותר ואף חשוב להתווכח אך אנו חיים כאן יחד. כולנו מחויבים להקשבה וכבוד לזולת, לנאמנות למדינת ישראל וערכיה, ולשמירה על החוק. אין לנו ארץ אחרת".

יו"ר פורום רמ"א פרופסור חיים שקד אמר: "בקרב נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך יש מגוון דעות, אך כולנו שותפים לדאגה מהקרע ההולך ומעמיק בחברה הישראלית. לכן בחרנו לקרוא הן למנהיגי הציבור והן לציבור הרחב לעשות כל שביכולתם כדי לחזק את הלכידות ואת האחדות שכל כך חשוב לנו".

כמו כן, פרופ' שקד, שמשמש גם כנשיא האקדמית חמדת – מכללה לחינוך בשדות נגב, סיפר על תפקידם החשוב של אנשי החינוך להשפיע על השיח לטובה ולתרום לאיחוי הקרעים בשעת המשבר שפוקד את החברה הישראלית. "אפשר ואף צריך להתווכח, אך זה צריך להיעשות במסגרת שיח מכבד ובתוך מגבלות החוק" ציין פרופ' שקד. "כמערכת שמכשירה מורות ומורים וגם עסוקה בחינוך הדור הבא, אנו צריכים לשמש כגורם ממתן שלא מאפשר לקרעים להעמיק ולהתרחב אלא לפעול לאיחוי שלהם על ידי כך שנלמד את הילדים כיצד להתווכח בתוך גבולות, שנפתח אצלם את היכולת להתמודד עם מצבי אי הסכמה ולנהל דיון ענייני תוך כבוד למי שמחזיק בעמדה נגדית", הוסיף שקד.