הנהגת ההורים הארצית הכריזה הלילה (רביעי) על שביתת אזהרה בת יום אחד בחטיבות הביניים והתיכונים שתתקיים בשבוע הקרוב במחאה על מתווה הבגרויות החדש.

מהנהגת ההורים הארצית נמסר: "מתקיים שימוש ציני בתלמידים בסכסוך העבודה שבין ארגון המורים למשרדי החינוך והאוצר. היחידים שנפגעים בדרך הם התלמידים, שלא יודעים מה הם ציוני המבחנים והמתכונות שלהם, האם לגשת למועד ב' או לא והאם הם מוכנים לבגרויות".

עוד מסרה ההנהגה, כי "לא ניתן להמשיך להשתמש בילדים של כולנו, הם לא כדור פינג-פונג בין ממשלות מתחלפות ולא כלי ניגוח לכל גוף המעוניין לקדם משא ומתן על גבם. לא נותר לנו אלא להשבית את הלימודים, לזעזע את המערכת ולקרוא לשר החינוך לעצור. השביתה הזו היא למענם, למען הילדים והנוער בישראל. מתווה הבגרויות החדש מחזיר את תלמידי ישראל אחורה ללמידה לא משמעותית תחת עומס מופרז ושיטת 'שנן, הקא ושכח', שאינה מקנה להם כל כלים לעתידם ומכבידה עליהם רגשית ונפשית".

מוקדם יותר התקיימה פגישה בין יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רן שי לבין מנכ״ל משרד החינוך אסף צלאל, ולאחר מכן התקיימה שיחה נוספת בהשתתפות נציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית. מנכ״ל משרד החינוך הציג את מתווה הבגרויות החדש במקצועות ההומניים, וענה לשאלות שעלו בעקבות הרפורמה החדשה.

נציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית הביעו את החששות העולים בשטח מהרפורמה וסיכמו עם המנכ״ל ויו״ר המזכירות הפדגוגית שיפתחו בתהליך כבר בימים הקרובים לשיפור שיטת המבחן החיצוני כך שלא יבחן רק שינון ידע, להרחבת המגוון של משימות המיומנויות הערכיות, להנגשת הערכה מתקדמת במסגרת ההערכה החלופית ולהתאמה משותפת של הרפורמה בחינוך המיוחד, אצל עולים חדשים ובקבוצות נוספות.