תלמידי התיכונים בכל רחבי הארץ יתחילו הבוקר (ראשון) את הלימודים בשעה 9:00 - וזאת בעקבות מחאת ארגון המורים העל־יסודיים, הדורש לשפר את שכר המורים.

במועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעו כי הם קוראים לתלמידי ישראל להגיע למוסדות החינוך בחולצות שחורות. בהודעה שפרסמו כתבו: "מועצת התלמידים והנוער הארצית ממשיכה להיאבק על היציבות הלימודית, הרגשית והחברתית של התלמידים, ותעמוד על הפסקת השימוש בהם ככלי במשחק. צעד זה מצטרף לשורת הפגנות, קריאות ברשתות ומחאות בימים האחרונים של תלמידים בכל רחבי הארץ".

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רן שי הוסיף: "יותר מ־250 אלף תלמידים ברחבי הארץ נפגעים בכל יום כשאנחנו לא מקבלים ציוני מגן לבגרות ולא יוצאים לטיולים שנתיים. זה מצב בלתי נסבל, ואנחנו לא שותקים עליו. אנחנו קוראים למשרד האוצר ולארגון המורים להסתכל לנו בעיניים ולהגיע להסכם שכר הוגן, כזה שיקדם את מעמד המורה ויעצור את הפגיעה בתלמידים".

תום שרצר בר, תלמידת כיתה י' מתל אביב-יפו, מספרת: "כשהעיצומים התחילו, בוטל לי רק מבחן במתמטיקה. בהתחלה שמחתי, אבל אז הבנתי שזה המבחן האחרון שלי לפני המתכונת, ושיהיה לי קשה יותר לדעת איפה אני בחומר. אחר כך בוטל לי הטיול השנתי, הטיול הראשון שלי עם הכיתה בתיכון, שהתרגשתי מאוד לקראתו והכל היה כבר ארוז ומוכן".

"מאז העיצומים ביטלו לי מבחנים, סיורים ופעילויות. אני לא מקבלת ציונים על אף אחד מהמבחנים שאליהם אני ניגשת, ואני בעיקר מרגישה מאוד חסרת אונים. לוקחים לי את החלקים הכי משמעותיים בלהיות תלמידה, ואין לי שום דבר לעשות בנושא".

יובל חן, תלמידת כיתה י"ב ממיתר, מוסיפה: "אני לא מצליחה להבין איך הם מרשים לעצמם לקחת אותנו, תלמידי ישראל, כקורבנות המלחמה שלהם. אני מבינה את הכאב שלהם ומבינה את תחושת המרמור. אבל אני לא אשמה בתנאי העבודה שלהם. אם הרופאים לא היו מרוצים מהשכר שלהם, הם לא היו עוצרים את נתינת תוצאות הטיפולים למטופלים כדי להילחם על כך. הם לא יכולים לקחת ממני את הזכויות שלי רק בגלל שהם כועסים. יש דרכים אחרות להילחם על הצדק ולמענו, גם בלי לדרוס אנשים אחרים בדרך".