היום (רביעי) התקיים בבית החייל בתל אביב הכנס השנתי של עמותת אלומה בשיתוף צה"ל לבנות דתיות המעוניינות להתגייס. בכנס השתתפו כ-1600 שמיניסטיות שנמצאות כבר בתהליך גיוס וכן בנות מכינות ומדרשות דתיות שמתעתדות להתגייס בתום שנת הלימודים הנוכחית. 

לדברי עמותת אלומה "מהות הכנס הינה הסברה באשר לכל תהליך הגיוס לצה"ל והתפקידים האפשריים העומדים בפני הצעירות הדתיות. הצעירות הדתיות חסרות מידע באשר לכל נושא הגיוס לצה"ל- הן עקב מניעת מידע במוסדות החינוך והן עקב סביבה חברתית דתית אשר אינה בקיאה דיה בנושא. עמותת אלומה מפעילה מזה כ-16 שנה את תכנית 'משרתות באמונה', והינה הגוף המקצועי והמוביל בציונות הדתית המסייע ומלווה את הצעירות הדתיות לפני ובמהלך השירות הצבאי. העמותה מנגישה עבור הצעירה את כלל המידע הרלוונטי לצעירה העומדת בפני גיוס- בין היתר באמצעות מוקד מידע, הסברות וייעוץ פרטני במוסדות הלימוד, חוגי בית בקהילה, שבתות הסברה, גדנ"ע ועוד".

הבנות בכנס. קרדיט: עמותת אלומה
בכנס נשא דברים ראש מיזם 929 הרב בני לאו שאמר לצעירות כי "מותר לכן ללכת לצבא, כבוד גדול גם לכן וגם למדינת ישראל שאתן מתגייסות לצבא." הרב לאו הוסיף כי "מבחינה הלכתית אין שום סיבה שבעולם שבת לא תתגייס לצה"ל" ואמר כי מדובר במלחמת מצווה. הרב הוסיף כי "הרווח שיהיה לכן מהצבא הוא ענק, והרווח שיהיה לצבא מכן הוא עצום".

ראש חטיבת התכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל תא"ל ערן שני התייחס לתרומתן הגדולה של הבנות הדתיות לצה"ל ואמר כי "קשה לכמת אותה במילים". תא"ל שני הוסיף כי הצבא רואה בגיוס שלהן גם חשיבות וגם ערך ואמר עוד כי הצעירות הדתיות משולבות כמעט בכל התפקידים בצה"ל והצבא עושה מאמץ להנגיש להם את המידע כמה שיותר.
מנכ"לית עמותת אלומה יפעת סלע התייחסה לאמירות של פגיעה ברמת הדתית של הבנות הדתיות בצה"ל ואמרה שנתוני מחקר שעשתה העמותה מצביעים על כך שכ-90% מהחיילות הדתיות ששירתו בצה"ל אמרו כי השירות הצבאי חיזק או לא פגע בזהותן הדתית.

סלע סיפרה כי בשנתה הראשונה של תכנית "משרתות באמונה", לפני כ-16 שנים, פנו למוקד המידע הטלפוני של העמותה כ-200 בנות, כשבשנה האחרונה הנתונים מצביעים על למעלה מ-2000 פניות. סלע קראה לצעירות הדתיות לפנות לשנת לימודים במכינות או במדרשות לפני השירות הצבאי - "לפני שיוצאים לשירות בצבא אנחנו בהחלט ממליצים לכל הבנות להטעין את המצבר לשנה בשנת לימודים".
בכנס גם נשאה דברים ענת אריאל, אמה של נווטת הקרב הדתייה הראשונה בצה"ל תמר אריאל ז"ל שנספתה לפני כארבע שנים בסופת שלגים בנפאל. ענת סיפרה על דמותה של תמר ז"ל ואיחלה הצלחה לצעירות המתגייסות בהמשך הדרך.