היום (ראשון) ייפתח בפאלו אלטו שבקליפורניה כנס בהשתתפות מנהיגים שונים מישראל ומאירופה שיעסוק ב"עתיד הקשר בין ישראל לבין העולם היהודי".


במהלך הכנס, שיזמה קבוצת ראות, תושק תנועה חדשה שתפעל בישראל וברחבי העולם היהודי בשם "ציונות של המאה ה־21", ובקיצור Z21. לדברי המארגנים, מטרת התנועה היא חיזוק הקשר בין ישראל לעולם היהודי על בסיס רשת של קהילות שמחויבות לחיזוק הקשר ולפיתוחו.



מארגני הכנס הסבירו כי הוא מתקיים בצל הטבח במתפללים היהודים בבית הכנסת בפיטסבורג והמשבר, לדבריהם, בין ישראל ליהדות ארה"ב. "כחלק מההיערכות לפתרון המשבר, קבוצת ראות מקימה קואליציה רחבה של מנהיגים וארגונים שמחויבים לשליחותה של ישראל להמשיך להיות מדינת הלאום של כלל העם היהודי גם במאה ה־21", סיפרו. בין המשתתפים יהיו גם השגריר האמריקאי בישראל לשעבר דן שפירו, ח"כ שרן השכל (הליכוד), שר החינוך לשעבר הרב שי פירון ורבים אחרים.



ערן שישון, מנכ"ל קבוצת ראות, מציין כי "אנו מצויים במגמה קבועה של הסלמה במשבר". לדבריו, "אירוע רודף אירוע, ורמת הפרובוקציות בקרב יהודי ארה"ב כלפי ישראל עולה. בתקופה האחרונה ראינו משתתפי תגלית שמסרבים להצטלם עם דגל ישראל, יהודים תומכי המפלגה הדמוקרטית שמקדמים החלטות BDS וקהילות שאוסרות על רבניהן לדבר על ישראל בדרשותיהם בשל המחלוקת הפנימית".



עוד הוסיף שישון כי "המשבר בין ישראל ליהדות ארה"ב נובע משני הצדדים, אולם בעוד שהמשבר הזה נמצא במרכז סדר היום של הממסד היהודי בארה"ב, בישראל נושא זה נדחק לשוליים".