לקראת הבחירות שיתקיימו ב-17.3, הזמינה מערכת מגזין "את" את אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ואת מיכל הרצוג, בת-זוגו של יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, להצטלם לשער המגזין. היום (רביעי) יצאו שתי מהדורות של המגזין, האחד עם תמונת שער של שרה נתניהו, והשני עם תמונת שער של מיכל הרצוג. למרות שהתכנים בעיתון זהים, הקוראים יצטרכו לבחור איזה מן המהדורות לרכוש. 



אמש, בפוסט שהעלתה לפייסבוק יו"ר מרצ, זהבה גלאון, היא התייחסה לשימוש בנשות המועמדים כמהלך שאמור להשפיע על הצבעת הבוחרים והבוחרות. בתמונה שהוסיפה, נראה בן זוגה, פסח גלאון, כשהוא יושב ברגליים משוכלות, בדיוק באותה התנוחה בה צולמו נתניהו והרצוג. "תכירו, זה בן זוגי, פסח. בניגוד לשרה נתניהו ומיכל הרצוג, הוא לא באמת הולך להופיע על שער עיתון 'את' הקרוב, ואף אחד לא הולך לבקש מכן לבחור אם אתן מעדיפות אותו או את אחת מהן על השער, בתחרות מכעיסה שמנסה להפוך את המראה של נשות המועמדים למשהו שאמור להשפיע על ההצבעה שלכן. יש לזה סיבה: בישראל 2015 חיפצון הוא משהו שעדיין שמור לנשים בלבד".



גלאון ביקרה בחריפות את העברת הזרקור לנשות המועמדים, במקום ההתייחסות למועמדים עצמם, כשכתבה: "גם את נתניהו ואת הרצוג אף אחד לא העלה בדעתו לצלם ישובים ברגליים משוכלות על כסאות, ובאמת איזה מזל שיש להם בנות זוג שאפשר להתעסק בשמלות שלהן ולשאול אותן על איך זה לגדל ילדים ואיך הן תומכות בבעל, ועוד שלל שאלות שגברים בכלל ופוליטיקאים גברים בפרט אף פעם לא נשאלים".




פסח גלאון על שער "את". צילום מסך מעמוד הפייסבוק של זהבה גלאון



"יו"ר מרצ הוסיפה והדגישה מדוע גם פסח גלאון לא צריך להופיע על השער: "למקרה שתהיתם, פסח מצליח לאזן בין קריירה לבין משפחה, הוא מכין קפה מדהים, וכמוני גם הוא אוהד שרוף של הפועל פתח תקווה. אבל זה לא משנה כלום כי פסח, כמו מיכל הרצוג וכמו שרה נתניהו, לא מתמודד בבחירות".



גלאון הדגישה: "כשאתם הולכים לקלפי ומצביעים למפלגה שלכם אתם מקבלים אך ורק את האנשים שנמצאים ברשימה ולא את בני או בנות זוגם. אתם לא מצביעים על מראה או קול, אלא על מצע ועל ערכים ועל הרקורד הפוליטי של המועמדים".